Pražská čára - Vnější opevnění Prahy z let 1936 - 38

Mapa Liběchovská příčka Liběchovská příčka

Liběchovská příčkaLiběchovská příčka
Opevněná linie na trase Mělník, Liběchov, Tupadly, Dubá, Jestřebí, Mimoň, Stráž pod Ralskem, Žibřidice.
Úseků: 9
Objektů: 562
Fotografií: 7394
GPS: 351

Lužické horyLužické hory
Opevnění na trase Srbská Kamenice, Všemily, Studený, Křížový Buk, Jedlová, Nová Huť, Mařenice, Petrovice, Horní sedlo, Jitravské sedlo.
Úseků: 7
Objektů: 445
Fotografií: 11813
GPS: 400

Jizerské horyJizerské hory
Linie opevnění na trase Kořenov, Polubný, Jizerka, Smědava, Jizerskohorské Bučiny, Bedřichovka, Andělská hora a kóta 790 Vápenný
Úseků: 8
Objektů: 581
Fotografií: 9918
GPS: 409

KrkonošeKrkonoše
Linie opevnění na trase Rýchory, Dolní Lysečiny, Obří Důl, Luční Hora, Špindlerův Mlýn, Kotel, Dvoračky a Čertův Vrch
Úseků: 8
Objektů: 481
Fotografií: 3862
GPS: 144

TrutnovskoTrutnovsko
Linie opevnění na trase Hronov, Police nad Metují, Adršpach, Chvaleč, Zlatá Olešnice, Žacléř a Dolní Lysečiny
Úseků: 9
Objektů: 446
Fotografií: 9000
GPS: 434

NáchodskoNáchodsko
Linie lehkého opevnění na trase Komáří vrch, Deštné, Sedloňov, Skutina, Dobrošov, Běloves, Náchod, Hronov.
Úseků: 12
Objektů: 568
Fotografií: 9928
GPS: 414

Orlické horyOrlické hory
Linie lehkého opevnění na trase Komáří Vrch, Rokytnice, České Petrovice, Mladkov, Červená Voda, Králíky, Dolní Morava.
Úseků: 10
Objektů: 425
Fotografií: 4941
GPS: 341

PodkrušnohoříPodkrušnohoří
Opevněná linie na trase Hřensko, Děčín, Ústí nad Labem, Řehlovice, Rtyně nad Bílinou, Bílina, Most, Jirkov, Chomutov, Kadaň.
Úseků: 12
Objektů: 0
Fotografií: 0
GPS: 0

Ohře - BlšankaOhře - Blšanka
Linie opevnění na trase Roudnice nad Labem, Libochovice, Louny, Postoloprty, Trnovany, Měcholupy, Blšany, Kryty a Ležky.
Úseků: 10
Objektů: 0
Fotografií: 0
GPS: 0

Plzeňská čáraPlzeňská čára
Opevněná linie na trase Lubenec, Rabštejn nad Střelou, Manětín, Ostrov u Bezdružic, Stříbro, Kladruby, Holýšov, Klatovy
Úseků: 20
Objektů: 0
Fotografií: 0
GPS: 0

ŠumavaŠumava
Linie opevnění na trase Klatovy, Velhartice, Hartmanice, Kašperské Hory, Vimperk, Kubova Huť, Lenora, Volary a Prachatice
Úseků: 11
Objektů: 0
Fotografií: 0
GPS: 0

Jižní ČechyJižní Čechy
Opevněná linie na trase Zlatá Koruna, Borovany, Chlum u Třeboně, Třeboň, Nová Bystřice a Staré město pod Landštejnem.
Úseků: 18
Objektů: 0
Fotografií: 0
GPS: 0

Vltavská linieVltavská linie
Linie lehkého opevnění na trase Slapy, Kamýk nad Vltavou, Orlík, Zvíkov, Podolsko, Týn nad Vltavou, Purkarec, Poněšice, Lomnice nad Lužnicí a Stará Hlína
Úseků: 11
Objektů: 0
Fotografií: 0
GPS: 0

Jižní MoravaJižní Morava
Opevněná linie na trase Slavonice, Písečné, Vranov nad Dyjí, Hnanice, Chvalovice, Hevlín, Mikulov a Břeclav
Úseků: 0
Objektů: 0
Fotografií: 0
GPS: 0

JeseníkyJeseníky
Opevněná linie na trase Nové Heřminovy, Skrbovice, Vrbno pod Pradědem, Hrubý Jeseník a Staré Město pod Sněžníkem.
Úseků: 0
Objektů: 0
Fotografií: 0
GPS: 0

Opavsko
Ostravsko
Nick: Heslo: Registrace Zapomenuté heslo
Hlavní menu:
Novinky Album fotografií Muzea VOP Technické údaje Překážky Diskuzní fórum Ke stažení Literatura Návštěvní kniha Ilustrační fotografie Dobové letecké snímky Vyhledávání objektů Odkazy Historie webu Kontakt
Přístupy:

Celkově přístupů: 219159

Přístupů dnes: 158

Max.za den: 596

a to: 7.10.2019

Online: 6

Odběr novinek:

Email:

O odběru novinek

Anketa:

Jaké muzeum se Vám nejvíce líbí?

SazenáGraf 237
MlýnekGraf 87
DoksyGraf 74
BratroniceGraf 105
BerounGraf 77
KarlštejnGraf 76

Hlasů: 656

Více anket

Rubriky:
Diskuzní forum:

25.12.2017 | Jan Vála

Po dlouhých 26-ti letech velmi úspěšného provozu muzea ...

[více]

16.8.2016 | Jan Vála

Spuštěn návštěvní systém objektů pro registrované uživa ...

[více]

29.5.2016 | Michal Medelský

I já připojuji svůj podpis pod pochvalu muzea

[více]

Odkazy:

Trampská osada Minessota

Ropiky.net

Opevneni.cz

Bunky.cz


Propagace:

Pražská čára


Typy objektů Pražské čáry

Standardní objekty

Atypické objekty


A-120
A-120 Oboustranný objekt, jehož osy střílen svírají úhel 120° Projektován pro boční palbu oboou střílen, ojediněle využíván k čelnímu postřelu předpolí linie. Určen pro posádku sedmi mužů. Na Pražské čáře vystavěn v počtu 331 kusů.
A-140
A-140 Oboustranný objekt, jehož osy střílen svírají úhel 140° Častěji používaný objekt pro boční palbu a posádku sedmi mužů. Na Pražské čáře realizován v počtu 697 kusů.
A-160
A-160 Oboustranný objekt, jehož osy střílen svírají úhel 160° Nejčastěji používaný objekt pro boční palbu a posádku sedmi mužů. Na Pražské čáře vystavěn v počtu 963 kusů.
A-180
A-180 Oboustranný objekt, jehož osy střílen svírají úhel 180° Druhý nejčastěji používaný objekt pro vedení bočních paleb. Na Pražské čáře realizován v počtu 475 kusů.
A-200
A-200 Oboustranný objekt, jehož osy střílen svírají úhel 200° Určením bunkrů A-200 bylo vedení bočních paleb, posádkou sedmi mužů a dvou kulometů. Na Pražské čáře vystavěn v počtu 130 kusů.
A-220
A-220 Oboustranný objekt, jehož osy střílen svírají úhel 220° Řopík s největším úhlem mezi oběma střílnami měl primární určení k vedení bočních paleb, které ve válečném konfliktu měla vést sedmičlenná posádka. Na Pražské čáře realizován v počtu 45 kusů.
B1-80
B1-80 Oboustranný objekt, jehož osy střílen svírají úhel 80° Pravá střílna pro boční palbu, levá pro čelní, případně boční v ostrém zlomu linie. Určen pro sedmičlennou posádku. Na Pražské čáře vystavěn v počtu 24 kusů.
B1-90
B1-90 Oboustranný objekt, jehož osy střílen svírají úhel 90° Plný bojvý stav objektu čítal sedm mužů, kteří měli vést nebo řídit palby hlavních zbraní z levé střílny čelní a pravé boční. Na Pražské čáře vystavěn v počtu 11 kusů.
B1-100
B1-100 Oboustranný objekt, jehož osy střílen svírají úhel 100° Určen pro sedmičlennou posádku dvou střelců, dvou nabíječů, dvou pozorovatelů a jedné obsluhy ventilátoru. Na Pražské čáře vystavěn v počtu 21 kusů.
B2-80
B2-80 Oboustranný objekt, jehož osy střílen svírají úhel 80° Na Pražské čáře vystavěn v počtu 29 kusů.
B2-90
B2-90 Oboustranný objekt, jehož osy střílen svírají úhel 90° Na Pražské čáře vystavěn v počtu 13 kusů.
B2-100
B2-100 Oboustranný objekt, jehož osy střílen svírají úhel 100° Levá střílna pro boční palbu, pravá pro čelní, případně boční v ostrém zlomu linie. Určen pro sedmičlennou posádku. Na Pražské čáře vystavěn v počtu 17 kusu.
D1
D1 Pravostranný objekt pro boční palbu. Určen pro čtyřčlennou posádku. Jeho bočně vedená palba byla využívána v členitém terénu, kde nebylo možno uplatnit palbu oběma směry. Na Pražské čáře vystavěn v počtu 108 kusů.
D2
D2 Levostranný objekt pro boční palbu. Určen pro čtyřčlennou posádku. Umisťován na kraje svahů do míst, kde nebylo možno vzhledem ke konfiguraci terénu vést palby oboustranné. Na Pražské čáře vystavěn v počtu 102 kusů.
E
E Objekt pro čelní, případně kosu palbu. Určen pro čtyřčlennou posádku. Častěji umístěn více v týlu linie s palebným úkolem postřelu údolí, železničních tratí, silnic a pod. Na Pražské čáře realizován v počtu 98 kusů.
A
D1 Objekt pro čelní palbu. Určen pro čtyřčlennou posádku. Umisťován na místa s dalekým výhledem a možnostmi vedení palby na velké vzdáleosti. Na Pražské čáře vystavěn v počtu 68 kusů.
B
D2 Objekt pro čelní palbu. Určen pro čtyřčlennou posádku. Umisťován na místa s dalekým výhledem a možnostmi vedení palby na velké vzdáleosti. Na Pražské čáře vystavěn v počtu 110 kusů.
C
E Objekt pro čelní palbu. Určen pro šestičlennou posádku. Umisťován na místa s dalekým výhledem a možnostmi vedení palby na velké vzdáleosti. Na Pražské čáře vystavěn v počtu 46 kusů.
© 2003 - 2019 Jan Vála - lahvic@seznam.cz