Pražská čára - Vnější opevnění Prahy z let 1936 - 38

Mapa Seznam linií Seznam linií Šipka

Pražská čáraPražská čára
Linie opevnění na trase Mělník, Nová Ves, Velvary, Slaný, Smečno, Kladno, Nižbor, Beroun, Zadní Třebaň, Mníšek pod Brdy a Slapy
Stavebních useků: 17
Objektů: 855
Fotografií: 9631
GPS: 851

Liběchovská příčkaLiběchovská příčka
Opevněná linie na trase Mělník, Liběchov, Tupadly, Dubá, Jestřebí, Mimoň, Stráž pod Ralskem, Žibřidice.
Stavebních useků: 9
Objektů: 562
Fotografií: 7579
GPS: 395

Lužické horyLužické hory
Opevnění na trase Srbská Kamenice, Všemily, Studený, Křížový Buk, Jedlová, Nová Huť, Mařenice, Petrovice, Horní sedlo, Jitravské sedlo.
Stavebních useků: 7
Objektů: 445
Fotografií: 12130
GPS: 401

Jizerské horyJizerské hory
Linie opevnění na trase Kořenov, Polubný, Jizerka, Smědava, Jizerskohorské Bučiny, Bedřichovka, Andělská hora a kóta 790 Vápenný
Stavebních useků: 8
Objektů: 581
Fotografií: 9923
GPS: 470

KrkonošeKrkonoše
Linie opevnění na trase Rýchory, Dolní Lysečiny, Obří Důl, Luční Hora, Špindlerův Mlýn, Kotel, Dvoračky a Čertův Vrch
Stavebních useků: 8
Objektů: 481
Fotografií: 3875
GPS: 321

TrutnovskoTrutnovsko
Linie opevnění na trase Hronov, Police nad Metují, Adršpach, Chvaleč, Zlatá Olešnice, Žacléř a Dolní Lysečiny
Stavebních useků: 9
Objektů: 446
Fotografií: 10351
GPS: 434

NáchodskoNáchodsko
Linie opevnění na trase Komáří vrch, Deštné, Sedloňov, Skutina, Dobrošov, Běloves, Náchod, Hronov.
Stavebních useků: 12
Objektů: 568
Fotografií: 10230
GPS: 425

Orlické horyOrlické hory
Linie opevnění na trase Komáří Vrch, Rokytnice, České Petrovice, Mladkov, Červená Voda, Králíky, Dolní Morava.
Stavebních useků: 10
Objektů: 425
Fotografií: 6203
GPS: 359

PodkrušnohoříPodkrušnohoří
Opevněná linie na trase Hřensko, Děčín, Ústí nad Labem, Řehlovice, Rtyně nad Bílinou, Bílina, Most, Jirkov, Chomutov, Kadaň.
Stavebních useků: 12
Objektů: 443
Fotografií: 5188
GPS: 257

Ohře - BlšankaOhře - Blšanka
Linie opevnění na trase Roudnice nad Labem, Libochovice, Louny, Postoloprty, Trnovany, Měcholupy, Blšany, Kryty a Ležky.
Stavebních useků: 10
Objektů: 634
Fotografií: 3690
GPS: 583

Plzeňská čáraPlzeňská čára
Opevněná linie na trase Lubenec, Rabštejn nad Střelou, Manětín, Ostrov u Bezdružic, Stříbro, Kladruby, Holýšov, Klatovy
Stavebních useků: 26
Objektů: 1092
Fotografií: 1957
GPS: 814

ŠumavaŠumava
Linie opevnění na trase Klatovy, Velhartice, Hartmanice, Kašperské Hory, Vimperk, Kubova Huť, Lenora, Volary a Prachatice
Stavebních useků: 11
Objektů: 573
Fotografií: 925
GPS: 368

Jižní ČechyJižní Čechy
Opevněná linie na trase Zlatá Koruna, Borovany, Chlum u Třeboně, Třeboň, Nová Bystřice a Staré město pod Landštejnem.
Stavebních useků: 18
Objektů: 966
Fotografií: 1556
GPS: 650

Vltavská linieVltavská linie
Linie lehkého opevnění na trase Slapy, Kamýk nad Vltavou, Orlík, Zvíkov, Podolsko, Týn nad Vltavou, Purkarec, Poněšice, Lomnice nad Lužnicí a Stará Hlína
Stavebních useků: 11
Objektů: 582
Fotografií: 1353
GPS: 489

Jižní MoravaJižní Morava
Opevněná linie na trase Slavonice, Písečné, Vranov nad Dyjí, Hnanice, Chvalovice, Hevlín, Mikulov a Břeclav
Stavebních useků: 23
Objektů: 1471
Fotografií: 5367
GPS: 1065

JeseníkyJeseníky
Opevněná linie na trase Nové Heřminovy, Skrbovice, Vrbno pod Pradědem, Hrubý Jeseník a Staré Město pod Sněžníkem.
Stavebních useků: 12
Objektů: 519
Fotografií: 2940
GPS: 374

OpavskoOpavsko
Linie opevnění na trase Háj ve Slezsku, Opava, Nové Heřminovy, Široká Niva, Karlovice a Vrbno pod Pradědem
Stavebních useků: 14
Objektů: 486
Fotografií: 23
GPS: 473

OstravskoOstravsko
Linie opevnění na trase Třinec, Těšín, Karviná, Bohumín a Darkovice
Stavebních useků: 7
Objektů: 254
Fotografií: 0
GPS: 243





I.sborI.armádní sbor - Čechy na jih a západ od Labe
Stavebních úseků: 88
Objektů: 4473
Fotografií: 18566
GPS: 3509

II.sborII.armádní sbor - severovýchodní Čechy
Stavebních úseků: 56
Objektů: 3390
Fotografií: 57684
GPS: 2607

III.sborIII. armádní sbor - jižní Morava
Stavebních úseků: 19
Objektů: 1294
Fotografií: 3751
GPS: 889

IV.sborIV. armádní sbor - severní Morava
Stavebních úseků: 37
Objektů: 1387
Fotografií: 4288
GPS: 1200

ZVV PrahaZemské vojenské velitelství v Praze
Stavebních úseků: 22
Objektů: 672
Fotografií: 7011
GPS: 601

ZVV BrnoZemské vojenské velitelství v Brně
Stavebních úseků: 6
Objektů: 181
Fotografií: 1616
GPS: 181

Všechny sbory Všechny sbory
Stavebních úseků: 228
Objektů: 11397
Fotografií: 92968
GPS: 8987



Lehké opevnění Lehké opevnění
Stavebních úseků: 228
Objektů: 11397
Fotografií: 92968
GPS: 8987

Těžké opevnění
Jiné objekty



Nick: Heslo: Registrace Zapomenuté heslo
Úseky Pražské čáry: A1 A9 A2 A3 A4 A32 A5 B6 B7 B8 B29 111 112 116 118 IX.a IX.b
14/A-160 15/A-160 16/A-180 17/A-160 18/A-140 19/A-140 20/A-160 21/A-180 22/A-180

A5/18/A-140

Seznam objektů A5 - Chyňava Menu

Seznam objektů úseku A5

Seznam úseků Pražské čáry

Seznam úseků - I.sbor

Seznam všech úseků

Mapa objektů úseku A5

Mapa objektů Pražské čáry

Mapa objektů - I.sbor

Vyhledávání objektů

Lokace: CHKO Křivoklátsko, lesy, Přední Muňava Poslední úprava údajů proběhla 4.2.2016  [Historie úprav]  

Změna popisu: Původní údaj: Jáma, zbytky záhozu a beton ... Změněný údaj: Hluboká jáma a vysoký zához Datum: 23.12.2005 Přepsáno: 4.2.2016

Půdorys objektu:
Stavební úsek:
A5 - Chyňava (I.sbor)
Číslo objektu:
18
Info Typ objektu:
A-140(2x boční střílna, úhel 140°)
Odolnost objektu:
Normální (Odolnost vůči ráži 105mm)
InfoSklon objektu:
Rovný(0 - 9%)
Inundační šachta:
Ne
Přístupová chodba:
Ne
Datum betonáže:
16.9.1937
InfoSituování objektu:
1. sled
Krychelná pevnost betonu:
337 kg/cm²(Norma: 450 kg/cm²)
Stav objektu:
Postaven, zničen
Půdorys
Nákres objektu:
Popis objektu:
Nákres
Betonový bunkr s dvěma střeleckými místnostmi a ocelovými střílnami pro vedení boční kulometné palby, určený pro posádku sedmi mužů.

Současný stav:

Hluboká jáma a vysoký zához

Zához a jáma po objektu, beton v okolí
(1/46/258)

NákresNákresNákres
GPS souřadnice objektu:
Lat N°Long E°M.n.m.PoznámkaVloženoVložil
50.0482114.04113441 Potvrzené umístěníPotvrzené umístění
Potvrzené umístění objektu v rámci přesnosti systému GPS
Etrex Legend HCx
4.2.2016Jan Vála
Stáhnout GPX   Mapy   Mapy
Fotografie:
Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal

Autor fotografií je: Miloš Doležal (8)

Poznámky k objektu:
Časová osa:
Azimuty střílen:
Stavba objektu: 16.9.1937   (Architekt Karel Kadlec, Praha 3)
Zničen: Červen - červenec 1939
Stav 2022: Hluboká jáma a vysoký zához
Info Technické údaje:
Čelní stěna   Strop     Boční stěna se střílnou Týlová stěna Základová deska Kamenná předloha Odolnost vůči rážím
80 cm 60 cm 60 cm 50 cm 30 cm 100 cm 10-10,5 cm
Výkop pro objekt Výkop pro předlohu Armatura Betonová směs Betonový podklad Kamenná předloha
31,41 m² 2,79 m² 4800 kg 41,17 m³ 20,22 m² 2,29 m³
Levá osa Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 210° Pravá střílna: 350° Autor: Jan Vála
Pravá osa Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 210° Pravá střílna: 350° Autor: Jan Vála
Kompas Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 210° Pravá střílna: 350° Autor: Jan Vála
typ Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 210° Pravá střílna: 350° Autor: Jan Vála

L.stř.: 210° P.stř.: 350°

Související: Založit
Článek:
Pozůstatek opěrné zídky bunkru č.1 Stavební úsek A5 - Chyňava
Mezi Nižborem a Mosteckým mlýnem na říčce Loděnici se táhnou rozsáhlé lesní porosty, které na počátku roku 1937 plánovali zástupci vojenské správy opevnit proti průniku nepřátelské pěchoty. Husté lesy umožňovaly útočícím pěším jednotkám skryté přesuny, které bylo třeba eliminovat jedním sledem betonových pevn ...

Mapa:
Situování objektu 16.9.1937 : Lesní terén, hustý porost | Situování objektu v současnosti: Lesní terén, hustý porost [Nezměněno]
Palebný plán:
A5/19/A-140 10° 327m. 210° A5/18/A-140 350° 166m. 180° A5/17/A-160
Vzdálenost objektu vlevo Vzdálenost objektu vpravo
Klesání: -2.45° (-4.89%) Stoupání: 2.41° (4.82%)
Objekt vlevo Protipěchotní překážka Aktuální objekt Protipěchotní překážka Objekt vpravo
425nmn. Protipěchotní překážka 441nmn. Protipěchotní překážka 449nmn.
Oboustranný objekt určený pro vedení bočních paleb vlevo i vpravo, odolávající zásahům dělostřeleckých granátů ráže 100mm. Jeho betonáž provedla 16.9.1937 v rámci stavebního úseku A5 - Chyňava stavební firma Architekt Karel Kadlec, Praha 3. Na jeho stavbu dohlížel velitel stavebního dozoru kpt. děl. Egon Lekesch, npor. žen. Antonín Skřivánek. Měřená odolnost jeho betonu činila 337kg/cm2, což bylo o 113kg/cm2 méně, než byla požadovaná krychelná pevnost v tlaku 450kg/cm2. V období Červen - červenec 1939 byl bunkr odstřelen trhavinou. V současnosti je stav: Hluboká jáma a vysoký zához
Karta objektu navštívena: 394x
 Tisk
© 2003 - 2022 Jan Vála - lahvic@seznam.cz