24. listopad -
20 výročí pro tento den
Více
Liběchovská příčka - opevnění z roku 1938
Pražská čára
Pražská čára
Linie opevnění na trase Mělník, Nová Ves, Velvary, Slaný, Smečno, Kladno, Nižbor, Beroun, Zadní Třebaň, Mníšek pod Brdy a Slapy
Stavebních useků: 17
Objektů: LO: 855 TO: 5
Fotografií: 12603
GPS: 856
•Liběchovská příčka
Liběchovská příčka
←
Opevněná linie na trase Mělník, Liběchov, Tupadly, Dubá, Jestřebí, Mimoň, Stráž pod Ralskem, Žibřidice.
Stavebních useků: 9
Objektů: LO: 562 TO: 37
Fotografií: 9801
GPS: 596
Lužické hory
Lužické hory
Opevnění na trase Srbská Kamenice, Všemily, Studený, Křížový Buk, Jedlová, Nová Huť, Mařenice, Petrovice, Horní sedlo, Jitravské sedlo.
Stavebních useků: 7
Objektů: 445
Fotografií: 13000
GPS: 405
Jizerské hory
Jizerské hory
Linie opevnění na trase Kořenov, Polubný, Jizerka, Smědava, Jizerskohorské Bučiny, Bedřichovka, Andělská hora a kóta 790 Vápenný
Stavebních useků: 8
Objektů: LO: 582 TO: 30
Fotografií: 12318
GPS: 520
Krkonoše
Krkonoše
Linie opevnění na trase Rýchory, Dolní Lysečiny, Obří Důl, Luční Hora, Špindlerův Mlýn, Kotel, Dvoračky a Čertův Vrch
Stavebních useků: 8
Objektů: 482
Fotografií: 5017
GPS: 347
Trutnovsko
Trutnovsko
Linie opevnění na trase Hronov, Police nad Metují, Adršpach, Chvaleč, Zlatá Olešnice, Žacléř a Dolní Lysečiny
Stavebních useků: 9
Objektů: LO: 446 TO: 100
Fotografií: 13375
GPS: 532
Náchodsko
Náchodsko
Linie opevnění na trase Komáří vrch, Deštné, Sedloňov, Skutina, Dobrošov, Běloves, Náchod, Hronov.
Stavebních useků: 12
Objektů: LO: 568 TO: 125
Fotografií: 14677
GPS: 589
Orlické hory
Orlické hory
Linie opevnění na trase Komáří Vrch, Rokytnice, České Petrovice, Mladkov, Červená Voda, Králíky, Dolní Morava.
Stavebních useků: 10
Objektů: LO: 425 TO: 98
Fotografií: 14395
GPS: 521
Podkrušnohoří
Podkrušnohoří
Opevněná linie na trase Hřensko, Děčín, Ústí nad Labem, Řehlovice, Rtyně nad Bílinou, Bílina, Most, Jirkov, Chomutov, Kadaň.
Stavebních useků: 12
Objektů: 442
Fotografií: 5764
GPS: 435
Ohře - Blšanka
Ohře - Blšanka
Linie opevnění na trase Roudnice nad Labem, Libochovice, Louny, Postoloprty, Trnovany, Měcholupy, Blšany, Kryty a Ležky.
Stavebních useků: 10
Objektů: 635
Fotografií: 9204
GPS: 629
Plzeňská čára
Plzeňská čára
Opevněná linie na trase Lubenec, Rabštejn nad Střelou, Manětín, Ostrov u Bezdružic, Stříbro, Kladruby, Holýšov, Klatovy
Stavebních useků: 26
Objektů: 1092
Fotografií: 14233
GPS: 905
Šumava
Šumava
Linie opevnění na trase Klatovy, Velhartice, Hartmanice, Kašperské Hory, Vimperk, Kubova Huť, Lenora, Volary a Prachatice
Stavebních useků: 10
Objektů: 578
Fotografií: 6518
GPS: 418
Jižní Čechy
Jižní Čechy
Opevněná linie na trase Zlatá Koruna, Borovany, Chlum u Třeboně, Třeboň, Nová Bystřice a Staré město pod Landštejnem.
Stavebních useků: 14
Objektů: 966
Fotografií: 4867
GPS: 860
Vltavská linie
Vltavská linie
Linie lehkého opevnění na trase Slapy, Kamýk nad Vltavou, Orlík, Zvíkov, Podolsko, Týn nad Vltavou, Purkarec, Poněšice, Lomnice nad Lužnicí a Stará Hlína
Stavebních useků: 11
Objektů: 582
Fotografií: 1668
GPS: 541
Jižní Morava
Jižní Morava
Opevněná linie na trase Slavonice, Písečné, Vranov nad Dyjí, Hnanice, Chvalovice, Hevlín, Mikulov a Břeclav
Stavebních useků: 23
Objektů: LO: 1471 TO: 67
Fotografií: 15327
GPS: 1125
Jeseníky
Jeseníky
Opevněná linie na trase Nové Heřminovy, Skrbovice, Vrbno pod Pradědem, Hrubý Jeseník a Staré Město pod Sněžníkem.
Stavebních useků: 12
Objektů: LO: 519 TO: 90
Fotografií: 7051
GPS: 501
Opavsko
Opavsko
Linie opevnění na trase Háj ve Slezsku, Opava, Nové Heřminovy, Široká Niva, Karlovice a Vrbno pod Pradědem
Stavebních useků: 14
Objektů: LO: 486 TO: 108
Fotografií: 5349
GPS: 562
Ostravsko
Ostravsko
Linie opevnění na trase Třinec, Těšín, Karviná, Bohumín a Darkovice
Stavebních useků: 7
Objektů: LO: 300 TO: 47
Fotografií: 2658
GPS: 293
I.sborI.armádní sbor - Čechy na jih a západ od Labe
Stavebních úseků: 83
Objektů: 4478
Fotografií: 47707
GPS: 3991
•II.sborII.armádní sbor - severovýchodní Čechy
←
Stavebních úseků: 56
Objektů: 3392
Fotografií: 65230
GPS: 3014
III.sborIII. armádní sbor - jižní Morava
Stavebních úseků: 19
Objektů: 1294
Fotografií: 12843
GPS: 891
IV.sborIV. armádní sbor - severní Morava
Stavebních úseků: 37
Objektů: 1433
Fotografií: 13374
GPS: 1270
ZVV PrahaZemské vojenské velitelství v Praze
Stavebních úseků: 22
Objektů: 672
Fotografií: 8798
GPS: 644
ZVV BrnoZemské vojenské velitelství v Brně
Stavebních úseků: 6
Objektů: 181
Fotografií: 2098
GPS: 181
Všechny sbory
Všechny sbory
Stavebních úseků: 223
Objektů: 11450
Fotografií: 150091
GPS: 9991
•Lehké opevnění
Lehké opevnění
Stavebních úseků: 223
Objektů: 11450
Fotografií: 150091
GPS: 9991
Těžké opevnění
Těžké opevnění
Stavebních úseků: 13
Objektů: 713
Fotografií: 18218
GPS: 661
Dělostřelecké tvrze
Jiné objekty
Místa událostí
Objekt lehkého opevnění vzor 37
P2/34/A-160/Z
Lokace:
Želízy, okruh V. Levého, Zadní Máří
Poslední úprava údajů proběhla
16.3.2024 [Historie úprav]
Změna odolnosti: Původní údaj: N Změněný údaj: Z Datum: 27.5.2018 Přepsáno: 16.3.2024
Základní údaje objektu:
Půdorys objektu:
Linie: | Liběchovská příčka (II.sbor) |
Stavební úsek: | P2 - Tupadly |
Číslo objektu: | 34 |
Typ objektu: | A-160(2x boční střílna, úhel 160°) |
Odolnost objektu: | Zesílený (Odolnost vůči ráži 150mm) |
Sklon objektu: | Rovný(0 - 9%)
|
Inundační šachta: | Ne |
Přístupová chodba: | Ne |
Datum betonáže: | 09.07.1938 |
Situování objektu: | 1. sled |
Krychelná pevnost betonu: | 624 kg/cm²(Norma: 450 kg/cm²) |
Stav objektu v září 1938: | Postaven |
Současný stav: | Zničen
|
Kresba objektu z týlu:
Popis objektu:
Kresby objektu:
Betonový bunkr se dvěma střeleckými místnostmi a ocelovými střílnami pro vedení bočních kulometných paleb, určený pro posádku sedmi mužů.
Popis současného stavu:
Výrazný zához a jáma po objektu |
Zprava Z čela Zleva
|
GPS souřadnice objektu:
Lat N°Long E°M.n.m.PoznámkaVloženoVložil
Fotografie:
Poznámky k objektu:
Objekt původně navržen v normální odolnosti. Změnu na zesílenou odolnost nařídil 10. června 1938 přípisem Čj.39.188/taj.3.odděl.1938 velitel II.sboru divizní generál Josef Vána. Zdroj: Vojenský ústřední archiv
Technické údaje:
|
Azimuty střílen:
|
Čelní stěna |
Strop |
Boční stěna se střílnou | Týlová stěna |
Základová deska |
Kamenná předloha |
Odolnost vůči rážím |
120 cm |
100 cm |
80 cm | 80 cm |
50 cm |
150 cm |
15-15,5 cm |
Výkop pro objekt |
Výkop pro předlohu |
Armatura |
Betonová směs |
Betonový podklad |
Kamenná předloha |
38,44 m² |
7,07 m² |
7150 kg |
73,55 m³ |
26,45 m² |
6,18 m³ |
Levá střílna: |
Čelní střílna: |
Pravá střílna: |
Vchodová střílna: |
Normální deprese -20° elevace 60° |
|
Normální deprese -20° elevace 60° |
Typ 1 - s ozubovým závěrem |
Typ ventilace: |
Mřížky ventilace: |
Omítka: |
Zához: |
L |
Neznámý stav |
Neznámo |
Neznámo |
Granátový skluz: |
Kabelový vstup: |
Konzoly ventilátoru: |
Žlábky chlazení: |
Osazen |
Ano |
Neznámo |
Vybetonovány |
Časová osa:
Stavba objektu: |
09.07.1938 (Ing Karfík a arch. Hvězda, Preslova 25, Praha XVI) |
Stav 2024: |
Výrazný zához a jáma po objektu |
Související:
Článek:
Stavební úsek P2 - Tupadly
Stavební úsek P2 - Tupadly navazoval na sousední úsek P1 - Mlazice severně od Liběchova poblíž chatové osady Malý Hubenov. Předěl mezi dvěma úseky byl vlastně vytvořen hranicí lesa, kdy objekty mlazického úseku stály ještě na poli, první pevnůstky tupadelského už byly kryty stromovím. Odtud linie řopíků pokra
...
Mapa:
Palebný plán:
←P2/33/A-160
→00°
|
|
110m. |
195°
←P2/34/A-160/Z
→355°
|
|
152m. |
|
200°
←P2/35/A-160
→ |
|
|
|
|
|
|
Klesání: -0.91° (-1.82%) |
|
Stoupání: 0.66° (1.32%) |
|
|
|
|
|
|
222nmn. |
Protipěchotní překážka |
224nmn. |
Protipěchotní překážka |
226nmn. |
Oboustranný objekt určený pro vedení bočních paleb vlevo i vpravo,
odolávající zásahům dělostřeleckých granátů ráže 150mm.
Jeho betonáž provedla 09.07.1938 v rámci stavebního úseku P2 - Tupadly stavební firma Ing Karfík a arch. Hvězda, Preslova 25, Praha XVI. Na jeho stavbu dohlížel velitel stavebního dozoru por.pěch. Ludvík Turek od p.pl.36.
Měřená odolnost jeho betonu činila 624kg/cm2, což bylo
o 174kg/cm2 více, než byla požadovaná krychelná pevnost v tlaku 450kg/cm2.
V současnosti je stav: Výrazný zához a jáma po objektu
2003 - 2024 Jan Vála - lahvic@seznam.cz