Liběchovská příčka - opevnění z roku 1938
Pražská čára
Pražská čára
Linie opevnění na trase Mělník, Nová Ves, Velvary, Slaný, Smečno, Kladno, Nižbor, Beroun, Zadní Třebaň, Mníšek pod Brdy a Slapy
Stavebních useků: 17
Objektů: LO: 855 TO: 5
Fotografií: 9826
GPS: 857
•Liběchovská příčka
Liběchovská příčka
←
Opevněná linie na trase Mělník, Liběchov, Tupadly, Dubá, Jestřebí, Mimoň, Stráž pod Ralskem, Žibřidice.
Stavebních useků: 9
Objektů: LO: 562 TO: 37
Fotografií: 7685
GPS: 399
Lužické hory
Lužické hory
Opevnění na trase Srbská Kamenice, Všemily, Studený, Křížový Buk, Jedlová, Nová Huť, Mařenice, Petrovice, Horní sedlo, Jitravské sedlo.
Stavebních useků: 7
Objektů: 445
Fotografií: 12130
GPS: 401
Jizerské hory
Jizerské hory
Linie opevnění na trase Kořenov, Polubný, Jizerka, Smědava, Jizerskohorské Bučiny, Bedřichovka, Andělská hora a kóta 790 Vápenný
Stavebních useků: 8
Objektů: LO: 581 TO: 30
Fotografií: 9987
GPS: 475
Krkonoše
Krkonoše
Linie opevnění na trase Rýchory, Dolní Lysečiny, Obří Důl, Luční Hora, Špindlerův Mlýn, Kotel, Dvoračky a Čertův Vrch
Stavebních useků: 8
Objektů: 481
Fotografií: 3882
GPS: 321
Trutnovsko
Trutnovsko
Linie opevnění na trase Hronov, Police nad Metují, Adršpach, Chvaleč, Zlatá Olešnice, Žacléř a Dolní Lysečiny
Stavebních useků: 9
Objektů: LO: 446 TO: 100
Fotografií: 12477
GPS: 487
Náchodsko
Náchodsko
Linie opevnění na trase Komáří vrch, Deštné, Sedloňov, Skutina, Dobrošov, Běloves, Náchod, Hronov.
Stavebních useků: 12
Objektů: LO: 568 TO: 125
Fotografií: 13397
GPS: 490
Orlické hory
Orlické hory
Linie opevnění na trase Komáří Vrch, Rokytnice, České Petrovice, Mladkov, Červená Voda, Králíky, Dolní Morava.
Stavebních useků: 10
Objektů: LO: 425 TO: 98
Fotografií: 12254
GPS: 457
Podkrušnohoří
Podkrušnohoří
Opevněná linie na trase Hřensko, Děčín, Ústí nad Labem, Řehlovice, Rtyně nad Bílinou, Bílina, Most, Jirkov, Chomutov, Kadaň.
Stavebních useků: 12
Objektů: 443
Fotografií: 5188
GPS: 257
Ohře - Blšanka
Ohře - Blšanka
Linie opevnění na trase Roudnice nad Labem, Libochovice, Louny, Postoloprty, Trnovany, Měcholupy, Blšany, Kryty a Ležky.
Stavebních useků: 10
Objektů: 634
Fotografií: 5272
GPS: 583
Plzeňská čára
Plzeňská čára
Opevněná linie na trase Lubenec, Rabštejn nad Střelou, Manětín, Ostrov u Bezdružic, Stříbro, Kladruby, Holýšov, Klatovy
Stavebních useků: 26
Objektů: 1092
Fotografií: 8138
GPS: 814
Šumava
Šumava
Linie opevnění na trase Klatovy, Velhartice, Hartmanice, Kašperské Hory, Vimperk, Kubova Huť, Lenora, Volary a Prachatice
Stavebních useků: 11
Objektů: 573
Fotografií: 925
GPS: 375
Jižní Čechy
Jižní Čechy
Opevněná linie na trase Zlatá Koruna, Borovany, Chlum u Třeboně, Třeboň, Nová Bystřice a Staré město pod Landštejnem.
Stavebních useků: 18
Objektů: 966
Fotografií: 3657
GPS: 650
Vltavská linie
Vltavská linie
Linie lehkého opevnění na trase Slapy, Kamýk nad Vltavou, Orlík, Zvíkov, Podolsko, Týn nad Vltavou, Purkarec, Poněšice, Lomnice nad Lužnicí a Stará Hlína
Stavebních useků: 11
Objektů: 582
Fotografií: 1353
GPS: 489
Jižní Morava
Jižní Morava
Opevněná linie na trase Slavonice, Písečné, Vranov nad Dyjí, Hnanice, Chvalovice, Hevlín, Mikulov a Břeclav
Stavebních useků: 23
Objektů: LO: 1471 TO: 67
Fotografií: 6627
GPS: 1080
Jeseníky
Jeseníky
Opevněná linie na trase Nové Heřminovy, Skrbovice, Vrbno pod Pradědem, Hrubý Jeseník a Staré Město pod Sněžníkem.
Stavebních useků: 12
Objektů: LO: 519 TO: 90
Fotografií: 6316
GPS: 423
Opavsko
Opavsko
Linie opevnění na trase Háj ve Slezsku, Opava, Nové Heřminovy, Široká Niva, Karlovice a Vrbno pod Pradědem
Stavebních useků: 14
Objektů: LO: 486 TO: 108
Fotografií: 973
GPS: 509
Ostravsko
Ostravsko
Linie opevnění na trase Třinec, Těšín, Karviná, Bohumín a Darkovice
Stavebních useků: 7
Objektů: LO: 254 TO: 47
Fotografií: 1337
GPS: 284
I.sborI.armádní sbor - Čechy na jih a západ od Labe
Stavebních úseků: 88
Objektů: 4473
Fotografií: 27839
GPS: 3516
•II.sborII.armádní sbor - severovýchodní Čechy
←
Stavebních úseků: 56
Objektů: 3390
Fotografií: 58099
GPS: 2611
III.sborIII. armádní sbor - jižní Morava
Stavebních úseků: 19
Objektů: 1294
Fotografií: 4625
GPS: 889
IV.sborIV. armádní sbor - severní Morava
Stavebních úseků: 37
Objektů: 1387
Fotografií: 8049
GPS: 1200
ZVV PrahaZemské vojenské velitelství v Praze
Stavebních úseků: 22
Objektů: 672
Fotografií: 7804
GPS: 601
ZVV BrnoZemské vojenské velitelství v Brně
Stavebních úseků: 6
Objektů: 181
Fotografií: 1616
GPS: 181
Všechny sbory
Všechny sbory
Stavebních úseků: 228
Objektů: 11397
Fotografií: 108089
GPS: 8998
•Lehké opevnění
Lehké opevnění
Stavebních úseků: 228
Objektů: 11397
Fotografií: 108089
GPS: 8998
Těžké opevnění
Těžké opevnění
Stavebních úseků: 13
Objektů: 711
Fotografií: 13526
GPS: 370
Jiné objekty
Místa událostí
P2/32/A-140
Lokace:
Želízy, okruh V. Levého
Poslední úprava údajů proběhla 27.5.2018
Půdorys objektu:
Stavební úsek:
P2 - Tupadly (II.sbor)

Typ objektu:
A-140(2x boční střílna, úhel 140°)
Odolnost objektu:
Normální (Odolnost vůči ráži 105mm)

Sklon objektu:
Rovný(0 - 9%)
Datum betonáže:
05.07.1938

Situování objektu:
1. sled
Krychelná pevnost betonu:
518 kg/cm²(Norma: 450 kg/cm²)
Stav objektu:
Postaven, zničen
Nákres objektu:
Popis objektu:
Betonový bunkr s dvěma střeleckými místnostmi a ocelovými střílnami pro vedení boční kulometné palby, určený pro posádku sedmi mužů.
Současný stav:
Jáma a zbytek záhozu, beton v okolí
GPS souřadnice objektu:
Lat N°Long E°M.n.m.PoznámkaVloženoVložil
Fotografie:
Poznámky k objektu:
Časová osa:
Azimuty střílen:
Stavba objektu: |
05.07.1938 (Ing Karfík a arch. Hvězda, Preslova 25, Praha XVI) |
Stav 2022: |
Jáma a zbytek záhozu, beton v okolí |

Technické údaje:
Čelní stěna |
Strop |
Boční stěna se střílnou | Týlová stěna |
Základová deska |
Kamenná předloha |
Odolnost vůči rážím |
80 cm |
60 cm |
60 cm | 50 cm |
30 cm |
100 cm |
10-10,5 cm |
Výkop pro objekt |
Výkop pro předlohu |
Armatura |
Betonová směs |
Betonový podklad |
Kamenná předloha |
31,41 m² |
2,79 m² |
4800 kg |
41,17 m³ |
20,22 m² |
2,29 m³ |
Související:
Článek:
Stavební úsek P2 - Tupadly
Stavební úsek P2 - Tupadly navazoval na sousední úsek P1 - Mlazice severně od Liběchova poblíž chatové osady Malý Hubenov. Předěl mezi dvěma úseky byl vlastně vytvořen hranicí lesa, kdy objekty mlazického úseku stály ještě na poli, první pevnůstky tupadelského už byly kryty stromovím. Odtud linie řopíků pokra
...
Mapa:
Palebný plán:
←P2/31/A-140
→00°
|
|
123m. |
220°
←P2/32/A-140
→00°
|
|
93m. |
|
200°
←P2/33/A-160
→ |
|
 |
|
 |
|
|
Stoupání: 0.41° (0.81%) |
|
Stoupání: 1.61° (3.23%) |
|
 |
|
 |
|
 |
220nmn. |
Protipěchotní překážka |
219nmn. |
Protipěchotní překážka |
222nmn. |
Oboustranný objekt určený pro vedení bočních paleb vlevo i vpravo,
odolávající zásahům dělostřeleckých granátů ráže 100mm.
Jeho betonáž provedla 05.07.1938 v rámci stavebního úseku P2 - Tupadly stavební firma Ing Karfík a arch. Hvězda, Preslova 25, Praha XVI. Na jeho stavbu dohlížel velitel stavebního dozoru por.pěch. Ludvík Turek od p.pl.36.
Měřená odolnost jeho betonu činila 518kg/cm2, což bylo
o 68kg/cm2 více, než byla požadovaná krychelná pevnost v tlaku 450kg/cm2.
V současnosti je stav: Jáma a zbytek záhozu, beton v okolí
Karta objektu navštívena: 223x
© 2003 - 2022 Jan Vála - lahvic@seznam.cz