Pražská čára - Vnější opevnění Prahy z let 1936 - 38
•Pražská čáraPražská čára
←
Linie opevnění na trase Mělník, Nová Ves, Velvary, Slaný, Smečno, Kladno, Nižbor, Beroun, Zadní Třebaň, Mníšek pod Brdy a Slapy
Stavebních useků: 17
Objektů: 855
Fotografií: 9631
GPS: 851
Liběchovská příčkaLiběchovská příčka
Opevněná linie na trase Mělník, Liběchov, Tupadly, Dubá, Jestřebí, Mimoň, Stráž pod Ralskem, Žibřidice.
Stavebních useků: 9
Objektů: 562
Fotografií: 7579
GPS: 395
Lužické horyLužické hory
Opevnění na trase Srbská Kamenice, Všemily, Studený, Křížový Buk, Jedlová, Nová Huť, Mařenice, Petrovice, Horní sedlo, Jitravské sedlo.
Stavebních useků: 7
Objektů: 445
Fotografií: 12130
GPS: 401
Jizerské horyJizerské hory
Linie opevnění na trase Kořenov, Polubný, Jizerka, Smědava, Jizerskohorské Bučiny, Bedřichovka, Andělská hora a kóta 790 Vápenný
Stavebních useků: 8
Objektů: 581
Fotografií: 9923
GPS: 470
KrkonošeKrkonoše
Linie opevnění na trase Rýchory, Dolní Lysečiny, Obří Důl, Luční Hora, Špindlerův Mlýn, Kotel, Dvoračky a Čertův Vrch
Stavebních useků: 8
Objektů: 481
Fotografií: 3875
GPS: 321
TrutnovskoTrutnovsko
Linie opevnění na trase Hronov, Police nad Metují, Adršpach, Chvaleč, Zlatá Olešnice, Žacléř a Dolní Lysečiny
Stavebních useků: 9
Objektů: 446
Fotografií: 10351
GPS: 434
NáchodskoNáchodsko
Linie opevnění na trase Komáří vrch, Deštné, Sedloňov, Skutina, Dobrošov, Běloves, Náchod, Hronov.
Stavebních useků: 12
Objektů: 568
Fotografií: 10230
GPS: 425
Orlické horyOrlické hory
Linie opevnění na trase Komáří Vrch, Rokytnice, České Petrovice, Mladkov, Červená Voda, Králíky, Dolní Morava.
Stavebních useků: 10
Objektů: 425
Fotografií: 6203
GPS: 359
PodkrušnohoříPodkrušnohoří
Opevněná linie na trase Hřensko, Děčín, Ústí nad Labem, Řehlovice, Rtyně nad Bílinou, Bílina, Most, Jirkov, Chomutov, Kadaň.
Stavebních useků: 12
Objektů: 443
Fotografií: 5188
GPS: 257
Ohře - BlšankaOhře - Blšanka
Linie opevnění na trase Roudnice nad Labem, Libochovice, Louny, Postoloprty, Trnovany, Měcholupy, Blšany, Kryty a Ležky.
Stavebních useků: 10
Objektů: 634
Fotografií: 3690
GPS: 583
Plzeňská čáraPlzeňská čára
Opevněná linie na trase Lubenec, Rabštejn nad Střelou, Manětín, Ostrov u Bezdružic, Stříbro, Kladruby, Holýšov, Klatovy
Stavebních useků: 26
Objektů: 1092
Fotografií: 1957
GPS: 814
ŠumavaŠumava
Linie opevnění na trase Klatovy, Velhartice, Hartmanice, Kašperské Hory, Vimperk, Kubova Huť, Lenora, Volary a Prachatice
Stavebních useků: 11
Objektů: 573
Fotografií: 925
GPS: 368
Jižní ČechyJižní Čechy
Opevněná linie na trase Zlatá Koruna, Borovany, Chlum u Třeboně, Třeboň, Nová Bystřice a Staré město pod Landštejnem.
Stavebních useků: 18
Objektů: 966
Fotografií: 1556
GPS: 650
Vltavská linieVltavská linie
Linie lehkého opevnění na trase Slapy, Kamýk nad Vltavou, Orlík, Zvíkov, Podolsko, Týn nad Vltavou, Purkarec, Poněšice, Lomnice nad Lužnicí a Stará Hlína
Stavebních useků: 11
Objektů: 582
Fotografií: 1353
GPS: 489
Jižní MoravaJižní Morava
Opevněná linie na trase Slavonice, Písečné, Vranov nad Dyjí, Hnanice, Chvalovice, Hevlín, Mikulov a Břeclav
Stavebních useků: 23
Objektů: 1471
Fotografií: 5367
GPS: 1065
JeseníkyJeseníky
Opevněná linie na trase Nové Heřminovy, Skrbovice, Vrbno pod Pradědem, Hrubý Jeseník a Staré Město pod Sněžníkem.
Stavebních useků: 12
Objektů: 519
Fotografií: 2940
GPS: 374
OpavskoOpavsko
Linie opevnění na trase Háj ve Slezsku, Opava, Nové Heřminovy, Široká Niva, Karlovice a Vrbno pod Pradědem
Stavebních useků: 14
Objektů: 486
Fotografií: 23
GPS: 473
OstravskoOstravsko
Linie opevnění na trase Třinec, Těšín, Karviná, Bohumín a Darkovice
Stavebních useků: 7
Objektů: 254
Fotografií: 0
GPS: 243
•I.sborI.armádní sbor - Čechy na jih a západ od Labe
←
Stavebních úseků: 88
Objektů: 4473
Fotografií: 18566
GPS: 3509
II.sborII.armádní sbor - severovýchodní Čechy
Stavebních úseků: 56
Objektů: 3390
Fotografií: 57684
GPS: 2607
III.sborIII. armádní sbor - jižní Morava
Stavebních úseků: 19
Objektů: 1294
Fotografií: 3751
GPS: 889
IV.sborIV. armádní sbor - severní Morava
Stavebních úseků: 37
Objektů: 1387
Fotografií: 4288
GPS: 1200
ZVV PrahaZemské vojenské velitelství v Praze
Stavebních úseků: 22
Objektů: 672
Fotografií: 7011
GPS: 601
ZVV BrnoZemské vojenské velitelství v Brně
Stavebních úseků: 6
Objektů: 181
Fotografií: 1616
GPS: 181
Všechny sbory
Všechny sbory
Stavebních úseků: 228
Objektů: 11397
Fotografií: 92968
GPS: 8987
•Lehké opevnění
Lehké opevnění
Stavebních úseků: 228
Objektů: 11397
Fotografií: 92968
GPS: 8987
Těžké opevnění
Jiné objekty
A5/50/A-160
Lokace:
Nižbor, Šňárová hora
Poslední úprava údajů proběhla 23.12.2005
Půdorys objektu:
Stavební úsek:
A5 - Chyňava (I.sbor)

Typ objektu:
A-160(2x boční střílna, úhel 160°)
Odolnost objektu:
Normální (Odolnost vůči ráži 105mm)

Sklon objektu:
Rovný(0 - 9%)

Situování objektu:
1. sled
Krychelná pevnost betonu:
Neznámá(Norma: 450 kg/cm²)
Stav objektu:
Postaven, zničen
Nákres objektu:
Popis objektu:
Betonový bunkr s dvěma střeleckými místnostmi a ocelovými střílnami pro vedení boční kulometné palby, určený pro posádku sedmi mužů.
Současný stav:
Čelní stěna, jáma a zbytky záhozu
Větší rozvaliny, množství trosek
(1/11/57)
GPS souřadnice objektu:
Lat N°Long E°M.n.m.PoznámkaVloženoVložil
Fotografie:
Poznámky k objektu:
Časová osa:
Azimuty střílen:
Stavba objektu: |
1937 (Architekt Karel Kadlec, Praha 3) |
Zničen: |
Červen - červenec 1939 |
Stav 2022: |
Čelní stěna, jáma a zbytky záhozu |

Technické údaje:
Čelní stěna |
Strop |
Boční stěna se střílnou | Týlová stěna |
Základová deska |
Kamenná předloha |
Odolnost vůči rážím |
80 cm |
60 cm |
60 cm | 50 cm |
30 cm |
100 cm |
10-10,5 cm |
Výkop pro objekt |
Výkop pro předlohu |
Armatura |
Betonová směs |
Betonový podklad |
Kamenná předloha |
31,55 m² |
3,37 m² |
4950 kg |
41,79 m³ |
20,47 m² |
2,60 m³ |
Související:
Článek:
Stavební úsek A5 - Chyňava
Mezi Nižborem a Mosteckým mlýnem na říčce Loděnici se táhnou rozsáhlé lesní porosty, které na počátku roku 1937 plánovali zástupci vojenské správy opevnit proti průniku nepřátelské pěchoty. Husté lesy umožňovaly útočícím pěším jednotkám skryté přesuny, které bylo třeba eliminovat jedním sledem betonových pevn
...
Mapa:
Situování objektu 1937 :
Lesní terén, hustý porost |
Situování objektu v současnosti:
Lesní terén, hustý porost
[Nezměněno]
Palebný plán:
←A5/51/A-200
→55°
|
|
138m. |
240°
←A5/50/A-160
→40°
|
|
122m. |
|
235°
←A5/49/A-160
→ |
|
 |
|
 |
|
|
Klesání: -3.26° (-6.52%) |
|
Klesání: -1.64° (-3.28%) |
|
 |
|
 |
|
 |
291nmn. |
Protipěchotní překážka |
300nmn. |
Protipěchotní překážka |
296nmn. |
Oboustranný objekt určený pro vedení bočních paleb vlevo i vpravo,
odolávající zásahům dělostřeleckých granátů ráže 100mm.
Jeho betonáž provedla v roce 1937 v rámci stavebního úseku A5 - Chyňava stavební firma Architekt Karel Kadlec, Praha 3. Na jeho stavbu dohlížel velitel stavebního dozoru kpt. děl. Egon Lekesch, npor. žen. Antonín Skřivánek.
V období Červen - červenec 1939 byl bunkr odstřelen trhavinou.
V současnosti je stav: Čelní stěna, jáma a zbytky záhozu
Karta objektu navštívena: 426x
© 2003 - 2022 Jan Vála - lahvic@seznam.cz