Pražská čára - Vnější opevnění Prahy z let 1936 - 38

Mapa Seznam linií Seznam linií Šipka

Pražská čára Pražská čára
Linie opevnění na trase Mělník, Nová Ves, Velvary, Slaný, Smečno, Kladno, Nižbor, Beroun, Zadní Třebaň, Mníšek pod Brdy a Slapy
Stavebních useků: 17
Objektů: LO: 855 TO: 5
Fotografií: 12603
GPS: 856

Liběchovská příčka Liběchovská příčka
Opevněná linie na trase Mělník, Liběchov, Tupadly, Dubá, Jestřebí, Mimoň, Stráž pod Ralskem, Žibřidice.
Stavebních useků: 9
Objektů: LO: 562 TO: 37
Fotografií: 9801
GPS: 596

Lužické hory Lužické hory
Opevnění na trase Srbská Kamenice, Všemily, Studený, Křížový Buk, Jedlová, Nová Huť, Mařenice, Petrovice, Horní sedlo, Jitravské sedlo.
Stavebních useků: 7
Objektů: 445
Fotografií: 13000
GPS: 405

Jizerské hory Jizerské hory
Linie opevnění na trase Kořenov, Polubný, Jizerka, Smědava, Jizerskohorské Bučiny, Bedřichovka, Andělská hora a kóta 790 Vápenný
Stavebních useků: 8
Objektů: LO: 582 TO: 30
Fotografií: 12318
GPS: 520

Krkonoše Krkonoše
Linie opevnění na trase Rýchory, Dolní Lysečiny, Obří Důl, Luční Hora, Špindlerův Mlýn, Kotel, Dvoračky a Čertův Vrch
Stavebních useků: 8
Objektů: 482
Fotografií: 5017
GPS: 347

Trutnovsko Trutnovsko
Linie opevnění na trase Hronov, Police nad Metují, Adršpach, Chvaleč, Zlatá Olešnice, Žacléř a Dolní Lysečiny
Stavebních useků: 9
Objektů: LO: 446 TO: 100
Fotografií: 13358
GPS: 532

Náchodsko Náchodsko
Linie opevnění na trase Komáří vrch, Deštné, Sedloňov, Skutina, Dobrošov, Běloves, Náchod, Hronov.
Stavebních useků: 12
Objektů: LO: 568 TO: 125
Fotografií: 14603
GPS: 589

Orlické hory Orlické hory
Linie opevnění na trase Komáří Vrch, Rokytnice, České Petrovice, Mladkov, Červená Voda, Králíky, Dolní Morava.
Stavebních useků: 10
Objektů: LO: 425 TO: 98
Fotografií: 14395
GPS: 521

PodkrušnohoříNovinka Podkrušnohoří
Opevněná linie na trase Hřensko, Děčín, Ústí nad Labem, Řehlovice, Rtyně nad Bílinou, Bílina, Most, Jirkov, Chomutov, Kadaň.
Stavebních useků: 12
Objektů: 442
Fotografií: 5764
GPS: 402

Ohře - BlšankaNovinka Ohře - Blšanka
Linie opevnění na trase Roudnice nad Labem, Libochovice, Louny, Postoloprty, Trnovany, Měcholupy, Blšany, Kryty a Ležky.
Stavebních useků: 10
Objektů: 635
Fotografií: 9204
GPS: 629

Plzeňská čáraNovinka Plzeňská čára
Opevněná linie na trase Lubenec, Rabštejn nad Střelou, Manětín, Ostrov u Bezdružic, Stříbro, Kladruby, Holýšov, Klatovy
Stavebních useků: 26
Objektů: 1092
Fotografií: 14243
GPS: 905

Šumava Šumava
Linie opevnění na trase Klatovy, Velhartice, Hartmanice, Kašperské Hory, Vimperk, Kubova Huť, Lenora, Volary a Prachatice
Stavebních useků: 10
Objektů: 578
Fotografií: 6518
GPS: 418

Jižní ČechyNovinka Jižní Čechy
Opevněná linie na trase Zlatá Koruna, Borovany, Chlum u Třeboně, Třeboň, Nová Bystřice a Staré město pod Landštejnem.
Stavebních useků: 18
Objektů: 966
Fotografií: 4867
GPS: 733

Vltavská linie Vltavská linie
Linie lehkého opevnění na trase Slapy, Kamýk nad Vltavou, Orlík, Zvíkov, Podolsko, Týn nad Vltavou, Purkarec, Poněšice, Lomnice nad Lužnicí a Stará Hlína
Stavebních useků: 11
Objektů: 582
Fotografií: 1668
GPS: 541

Jižní Morava Jižní Morava
Opevněná linie na trase Slavonice, Písečné, Vranov nad Dyjí, Hnanice, Chvalovice, Hevlín, Mikulov a Břeclav
Stavebních useků: 23
Objektů: LO: 1471 TO: 67
Fotografií: 15223
GPS: 1123

JeseníkyNovinka Jeseníky
Opevněná linie na trase Nové Heřminovy, Skrbovice, Vrbno pod Pradědem, Hrubý Jeseník a Staré Město pod Sněžníkem.
Stavebních useků: 12
Objektů: LO: 519 TO: 90
Fotografií: 7051
GPS: 501

Opavsko Opavsko
Linie opevnění na trase Háj ve Slezsku, Opava, Nové Heřminovy, Široká Niva, Karlovice a Vrbno pod Pradědem
Stavebních useků: 14
Objektů: LO: 486 TO: 108
Fotografií: 5331
GPS: 562

Ostravsko Ostravsko
Linie opevnění na trase Třinec, Těšín, Karviná, Bohumín a Darkovice
Stavebních useků: 7
Objektů: LO: 300 TO: 47
Fotografií: 2613
GPS: 293





I.sborI.armádní sbor - Čechy na jih a západ od Labe
Stavebních úseků: 87
Objektů: 4478
Fotografií: 47717
GPS: 3864

II.sborII.armádní sbor - severovýchodní Čechy
Stavebních úseků: 56
Objektů: 3392
Fotografií: 65209
GPS: 2981

III.sborIII. armádní sbor - jižní Morava
Stavebních úseků: 19
Objektů: 1294
Fotografií: 12739
GPS: 889

IV.sborIV. armádní sbor - severní Morava
Stavebních úseků: 37
Objektů: 1433
Fotografií: 13374
GPS: 1270

ZVV PrahaZemské vojenské velitelství v Praze
Stavebních úseků: 22
Objektů: 672
Fotografií: 8798
GPS: 644

ZVV BrnoZemské vojenské velitelství v Brně
Stavebních úseků: 6
Objektů: 181
Fotografií: 2098
GPS: 181

Všechny sbory Všechny sbory
Stavebních úseků: 227
Objektů: 11450
Fotografií: 149972
GPS: 9829



Lehké opevnění Lehké opevnění
Stavebních úseků: 227
Objektů: 11450
Fotografií: 149972
GPS: 9829

Těžké opevnění Těžké opevnění
Stavebních úseků: 13
Objektů: 713
Fotografií: 18085
GPS: 661

Dělostřelecké tvrze
Jiné objekty
Místa událostí



Nick: Heslo: Registrace Zapomenuté heslo
Úseky Pražské čáry: A1 A9 A2 A3 A4 A32 A5 B6 B7 B8 B29 111 112 116 118 IX.a IX.b
30/A-200 31/A-160 31a/A-160 32/A-160 33/A-160 33a/A-160 34/A-160 35/A-160 36/A-160

Mapy Mapy

Objekt lehkého opevnění vzor 37

A5/33/A-160

Lokace: CHKO Křivoklátsko, lesy, U Pěti Dubů Poslední úprava údajů proběhla 5.2.2016  [Historie úprav]  

Změna popisu: Původní údaj: Jáma, zbytky záhozu a beton ... Změněný údaj: Zához s menší prohlubní a b ... Datum: 23.12.2005 Přepsáno: 5.2.2016

Základní údaje objektu:
Půdorys objektu:
Půdorys
Linie:Pražská čára (I.sbor)
Stavební úsek:A5 - Chyňava
Číslo objektu:33
Typ objektu:A-160(2x boční střílna, úhel 160°)
Odolnost objektu:Normální (Odolnost vůči ráži 105mm)
Sklon objektu:Rovný(0 - 9%)
Inundační šachta:Ne
Přístupová chodba:Ne
Datum betonáže:15.10.1937
Situování objektu:1. sled
Krychelná pevnost betonu:419 kg/cm²(Norma: 450 kg/cm²)
Stav objektu v září 1938:Postaven
Současný stav:Zničen
Kresba objektu z týlu:
Pohled z týlu
Popis objektu:
Kresby objektu:

Betonový bunkr se dvěma střeleckými místnostmi a ocelovými střílnami pro vedení bočních kulometných paleb, určený pro posádku sedmi mužů.

Popis současného stavu:

Zához s menší prohlubní a betonem v okolí

Pohled zprava Pohled z čela Pohled zleva

Zprava Z čela Zleva

GPS souřadnice objektu:
Lat N°Long E°M.n.m.PoznámkaVloženoVložil
50.0274214.01853414 Potvrzené umístěníPotvrzené umístění
Potvrzené umístění objektu v rámci přesnosti systému GPS
Etrex Legend HCx
5.2.2016Jan Vála
Stáhnout GPX   Mapy   Mapy
Fotografie:

Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal

Autor fotografií je: Miloš Doležal (17)

Poznámky k objektu:
Časová osa:
Azimuty střílen:
Stavba objektu: 15.10.1937   (Architekt Karel Kadlec, Praha 3)
Zničen: Červen - červenec 1939
Stav 2024: Zához s menší prohlubní a betonem v okolí
Info Technické údaje:
Čelní stěna   Strop     Boční stěna se střílnou Týlová stěna Základová deska Kamenná předloha Odolnost vůči rážím
80 cm 60 cm 60 cm 50 cm 30 cm 100 cm 10-10,5 cm
Výkop pro objekt Výkop pro předlohu Armatura Betonová směs Betonový podklad Kamenná předloha
31,55 m² 3,37 m² 4950 kg 41,79 m³ 20,47 m² 2,60 m³
Levá osa Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 200° Pravá střílna: 00° Autor: Jan Vála
Pravá osa Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 200° Pravá střílna: 00° Autor: Jan Vála
Kompas Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 200° Pravá střílna: 00° Autor: Jan Vála
typ Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 200° Pravá střílna: 00° Autor: Jan Vála

L.stř.: 200° P.stř.: 00°

Související:

Založit

Článek:
Pozůstatek opěrné zídky bunkru č.1 Stavební úsek A5 - Chyňava
Mezi Nižborem a Mosteckým mlýnem na říčce Loděnici se táhnou rozsáhlé lesní porosty, které na počátku roku 1937 plánovali zástupci vojenské správy opevnit proti průniku nepřátelské pěchoty. Husté lesy umožňovaly útočícím pěším jednotkám skryté přesuny, které bylo třeba eliminovat jedním sledem betonových pevn ...

Mapa:
Situování objektu 15.10.1937: Lesní terén, hustý porost | Situování objektu v současnosti: Lesní terén, hustý porost [Nezměněno]
Palebný plán:
A5/33a/A-160 05° 71m. 200° A5/33/A-160 00° 57m. 200° A5/32/A-160
Vzdálenost objektu vlevo Vzdálenost objektu vpravo
Klesání: -4.23° (-8.45%) Stoupání: 0.88° (1.75%)
Objekt vlevo Protipěchotní překážka Aktuální objekt Protipěchotní překážka Objekt vpravo
408nmn. Protipěchotní překážka 414nmn. Protipěchotní překážka 415nmn.
Oboustranný objekt určený pro vedení bočních paleb vlevo i vpravo, odolávající zásahům dělostřeleckých granátů ráže 100mm. Jeho betonáž provedla 15.10.1937 v rámci stavebního úseku A5 - Chyňava stavební firma Architekt Karel Kadlec, Praha 3. Na jeho stavbu dohlížel velitel stavebního dozoru kpt. děl. Egon Lekesch, npor. žen. Antonín Skřivánek. Měřená odolnost jeho betonu činila 419kg/cm2, což bylo o 31kg/cm2 méně, než byla požadovaná krychelná pevnost v tlaku 450kg/cm2. V období Červen - červenec 1939 byl bunkr odstřelen trhavinou.
V současnosti je stav: Zához s menší prohlubní a betonem v okolí
2003 - 2024 Jan Vála - lahvic@seznam.cz