Pražská čára - Vnější opevnění Prahy z let 1936 - 38

Mapa Seznam linií Šipka

Pražská čáraPražská čára
Linie opevnění na trase Mělník, Nová Ves, Velvary, Slaný, Smečno, Kladno, Nižbor, Beroun, Zadní Třebaň, Mníšek pod Brdy a Slapy
Stavebních useků: 17
Objektů: 855
Fotografií: 9198
GPS: 852

Liběchovská příčkaLiběchovská příčka
Opevněná linie na trase Mělník, Liběchov, Tupadly, Dubá, Jestřebí, Mimoň, Stráž pod Ralskem, Žibřidice.
Stavebních useků: 9
Objektů: 562
Fotografií: 7469
GPS: 351

Lužické horyLužické hory
Opevnění na trase Srbská Kamenice, Všemily, Studený, Křížový Buk, Jedlová, Nová Huť, Mařenice, Petrovice, Horní sedlo, Jitravské sedlo.
Stavebních useků: 7
Objektů: 445
Fotografií: 12020
GPS: 400

Jizerské horyJizerské hory
Linie opevnění na trase Kořenov, Polubný, Jizerka, Smědava, Jizerskohorské Bučiny, Bedřichovka, Andělská hora a kóta 790 Vápenný
Stavebních useků: 8
Objektů: 581
Fotografií: 9918
GPS: 409

KrkonošeKrkonoše
Linie opevnění na trase Rýchory, Dolní Lysečiny, Obří Důl, Luční Hora, Špindlerův Mlýn, Kotel, Dvoračky a Čertův Vrch
Stavebních useků: 8
Objektů: 481
Fotografií: 3862
GPS: 144

TrutnovskoTrutnovsko
Linie opevnění na trase Hronov, Police nad Metují, Adršpach, Chvaleč, Zlatá Olešnice, Žacléř a Dolní Lysečiny
Stavebních useků: 9
Objektů: 446
Fotografií: 9000
GPS: 434

NáchodskoNáchodsko
Linie lehkého opevnění na trase Komáří vrch, Deštné, Sedloňov, Skutina, Dobrošov, Běloves, Náchod, Hronov.
Stavebních useků: 12
Objektů: 568
Fotografií: 10160
GPS: 414

Orlické horyOrlické hory
Linie lehkého opevnění na trase Komáří Vrch, Rokytnice, České Petrovice, Mladkov, Červená Voda, Králíky, Dolní Morava.
Stavebních useků: 10
Objektů: 425
Fotografií: 5816
GPS: 341

PodkrušnohoříPodkrušnohoří
Opevněná linie na trase Hřensko, Děčín, Ústí nad Labem, Řehlovice, Rtyně nad Bílinou, Bílina, Most, Jirkov, Chomutov, Kadaň.
Stavebních useků: 12
Objektů: 443
Fotografií: 1318
GPS: 257

Ohře - BlšankaOhře - Blšanka
Linie opevnění na trase Roudnice nad Labem, Libochovice, Louny, Postoloprty, Trnovany, Měcholupy, Blšany, Kryty a Ležky.
Stavebních useků: 10
Objektů: 634
Fotografií: 34
GPS: 583

Plzeňská čáraPlzeňská čára
Opevněná linie na trase Lubenec, Rabštejn nad Střelou, Manětín, Ostrov u Bezdružic, Stříbro, Kladruby, Holýšov, Klatovy
Stavebních useků: 26
Objektů: 1092
Fotografií: 0
GPS: 814

ŠumavaŠumava
Linie opevnění na trase Klatovy, Velhartice, Hartmanice, Kašperské Hory, Vimperk, Kubova Huť, Lenora, Volary a Prachatice
Stavebních useků: 11
Objektů: 573
Fotografií: 424
GPS: 368

Jižní ČechyJižní Čechy
Opevněná linie na trase Zlatá Koruna, Borovany, Chlum u Třeboně, Třeboň, Nová Bystřice a Staré město pod Landštejnem.
Stavebních useků: 18
Objektů: 966
Fotografií: 475
GPS: 650

Vltavská linieVltavská linie
Linie lehkého opevnění na trase Slapy, Kamýk nad Vltavou, Orlík, Zvíkov, Podolsko, Týn nad Vltavou, Purkarec, Poněšice, Lomnice nad Lužnicí a Stará Hlína
Stavebních useků: 11
Objektů: 582
Fotografií: 6
GPS: 489

Jižní MoravaJižní Morava
Opevněná linie na trase Slavonice, Písečné, Vranov nad Dyjí, Hnanice, Chvalovice, Hevlín, Mikulov a Břeclav
Stavebních useků: 23
Objektů: 245
Fotografií: 0
GPS: 245

JeseníkyJeseníky
Opevněná linie na trase Nové Heřminovy, Skrbovice, Vrbno pod Pradědem, Hrubý Jeseník a Staré Město pod Sněžníkem.
Stavebních useků: 12
Objektů: 519
Fotografií: 959
GPS: 342

OpavskoOpavsko
Linie opevnění na trase Háj ve Slezsku, Opava, Nové Heřminovy, Široká Niva, Karlovice a Vrbno pod Pradědem
Stavebních useků: 14
Objektů: 262
Fotografií: 0
GPS: 252

OstravskoOstravsko
Linie opevnění na trase Třinec, Těšín, Karviná, Bohumín a Darkovice
Stavebních useků: 7
Objektů: 0
Fotografií: 0
GPS: 0

Nick: Heslo: Registrace Zapomenuté heslo
Úseky Pražské čáry: A1 A9 A2 A3 A4 A32 A5 B6 B7 B8 B29 111 112 116 118 IX.a IX.b
6/B1-80/Z 7/B1-90/Z 8/B2-90/Z 9/A-200/Z 10/A-200/Z 11/A-140/Z 12/A-160/Z 13/B1-100/Z 14/A-160/Z

A3/10/A-200/Z

Seznam objektů A3 - Smečno Menu

Seznam objektů úseku A3

Seznam úseků Pražské čáry

Seznam úseků - I.sbor

Seznam všech úseků

Mapa objektů úseku A3

Mapa objektů Pražské čáry

Mapa objektů - I.sbor

Vyhledávání objektů

Bunkr, opevnění, řopík Studeněves Poslední úprava údajů proběhla 15.11.2020  [Historie úprav]  

Změna popisu: Původní údaj: Dochován, zabetonován, záho ... Změněný údaj: Dochován, u silnice vedle z ... Datum: 23.12.2005 Přepsáno: 15.11.2020

Půdorys objektu:
Stavební úsek:
A3 - Smečno (I.sbor)
Číslo objektu:
10
Info Typ objektu:
A-200(2x boční střílna, úhel 200°)
Odolnost objektu:
Zesílený (Odolnost vůči ráži 150mm)
InfoSklon objektu:
Rovný(0 - 9%)
Inundační šachta:
Ne
Přístupová chodba:
Ne
Datum betonáže:
27.8.1937
InfoSituování objektu:
1. sled
Krychelná pevnost betonu:
539 kg/cm²(Norma: 450 kg/cm²)
Stav objektu:
Postaven, dochován
Půdorys
Nákres objektu:
Popis objektu:
Nákres
Betonový bunkr s dvěma střeleckými místnostmi a ocelovými střílnami pro vedení boční kulometné palby, určený pro posádku sedmi mužů.

Současný stav:

Dochován, u silnice vedle zahrady, nyní v rekonstrukci

Dochovaný a zabetonovaný
(1/1/19)

NákresNákresNákres
GPS souřadnice objektu:
Lat N°Long E°M.n.m.PoznámkaVloženoVložil
50.2206114.04313285 Potvrzené umístěníPotvrzené umístění
Potvrzené umístění objektu v rámci přesnosti systému GPS
Garmin GPS MAP 60
2.2.2016Jan Vála
Stáhnout GPX   Mapa LMS   Mapa okolí   Mapy Google   Mapy.cz
 Historie souřadnic:
Fotografie:
Stav v roce 2004 V květnu 2004 Pohled na levou stranu objektu v dubnu 2006 Zához rozebrán, objekt dochován a zabetonován Pravé krycí ucho objektu Týlová stěna objektu Levá strana bunkru Zabetonovaná levá střílna Betonem zalitý je i výdech ventilace Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Jan Vála Autor: Jan Vála Autor: Jan Vála Autor: Jan Vála Autor: Jan Vála Autor: Jan Vála Autor: Jan Vála
Poznámky k objektu:
Časová osa:
Azimuty střílen:
Stavba objektu: 27.8.1937   (Architekt ing. Antonín Vopršal, Rakovník)
Stav 1939: Vyplnění interiéru kamenem a zabetonování
Stav 2020: Zahájena rekonstrukce místními nadšenci
Stav 2020: Dochován, u silnice vedle zahrady, nyní v rekonstrukci
Info Technické údaje:
Čelní stěna   Strop     Boční stěna se střílnou Týlová stěna Základová deska Kamenná předloha Odolnost vůči rážím
120 cm 100 cm 80 cm 80 cm 50 cm 150 cm 15-15,5 cm
Výkop pro objekt Výkop pro předlohu Armatura Betonová směs Betonový podklad Kamenná předloha
40,36 m² 6,87 m² 7050 kg 77,73 m³ 27,52 m² 7,94 m³
Levá osa Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 130° Pravá střílna: 330° Autor: Jan Vála
Pravá osa Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 130° Pravá střílna: 330° Autor: Jan Vála
Kompas Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 130° Pravá střílna: 330° Autor: Jan Vála
typ Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 130° Pravá střílna: 330° Autor: Jan Vála

L.stř.: 130° P.stř.: 330°

Související: Založit
Článek:
Levá strana bunkru ve Smečnu, součást Vojenského skanzenu Stavební úsek A3 - Smečno
Výstavba tohoto v počtu objektů největšího stavebního úseku Pražské čáry byla svěřena firmě Architekta inženýra Antonína Vopršala z Rakovníka. Tato stavební firma se v minulém roce osvědčila při budování starších pevnůstek úseku IXb - Kladno sever. 24. června roku 1937 byla stavba se všemi náležitostmi firmě ...

Mapa:
Situování objektu 27.8.1937 : Okraj zástavby | Situování objektu v současnosti: Okraj zástavby [Nezměněno]
Palebný plán:
A3/12/A-160/Z 310° 194m. 130° A3/10/A-200/Z 330° 302m. 190° A3/9/A-200/Z
Vzdálenost objektu vlevo Vzdálenost objektu vpravo
Stoupání: 4.12° (8.25%) Stoupání: 2.32° (4.64%)
Objekt vlevo Protitanková překážka Aktuální objekt Protitanková překážka Objekt vpravo
301nmn. Protitanková překážka 285nmn. Protitanková překážka 299nmn.
Oboustranný objekt určený pro vedení bočních paleb vlevo i vpravo, odolávající zásahům dělostřeleckých granátů ráže 150mm. Jeho betonáž provedla 27.8.1937 v rámci stavebního úseku A3 - Smečno stavební firma Architekt ing. Antonín Vopršal, Rakovník. Na jeho stavbu dohlížel velitel stavebního dozoru škpt. pěch. Petr Lokvenc, od 29.9.1937 škpt. pěch. František Frimmel. Měřená odolnost jeho betonu činila 539kg/cm2, což bylo o 89kg/cm2 více, než byla požadovaná krychelná pevnost v tlaku 450kg/cm2. V současnosti je stav: Dochován, u silnice vedle zahrady, nyní v rekonstrukci
Karta objektu navštívena: 505x
 Tisk
© 2003 - 2020 Jan Vála - lahvic@seznam.cz