Pražská čára - Vnější opevnění Prahy z let 1936 - 38
•Pražská čára
Pražská čára
←
Linie opevnění na trase Mělník, Nová Ves, Velvary, Slaný, Smečno, Kladno, Nižbor, Beroun, Zadní Třebaň, Mníšek pod Brdy a Slapy
Stavebních useků: 17
Objektů: LO: 855 TO: 5
Fotografií: 12272
GPS: 856
Liběchovská příčka
Liběchovská příčka
Opevněná linie na trase Mělník, Liběchov, Tupadly, Dubá, Jestřebí, Mimoň, Stráž pod Ralskem, Žibřidice.
Stavebních useků: 9
Objektů: LO: 562 TO: 37
Fotografií: 9143
GPS: 591
Lužické hory
Lužické hory
Opevnění na trase Srbská Kamenice, Všemily, Studený, Křížový Buk, Jedlová, Nová Huť, Mařenice, Petrovice, Horní sedlo, Jitravské sedlo.
Stavebních useků: 7
Objektů: 445
Fotografií: 13000
GPS: 405
Jizerské hory
Jizerské hory
Linie opevnění na trase Kořenov, Polubný, Jizerka, Smědava, Jizerskohorské Bučiny, Bedřichovka, Andělská hora a kóta 790 Vápenný
Stavebních useků: 8
Objektů: LO: 582 TO: 30
Fotografií: 12102
GPS: 520
Krkonoše
Krkonoše
Linie opevnění na trase Rýchory, Dolní Lysečiny, Obří Důl, Luční Hora, Špindlerův Mlýn, Kotel, Dvoračky a Čertův Vrch
Stavebních useků: 8
Objektů: 482
Fotografií: 5017
GPS: 347
Trutnovsko
Trutnovsko
Linie opevnění na trase Hronov, Police nad Metují, Adršpach, Chvaleč, Zlatá Olešnice, Žacléř a Dolní Lysečiny
Stavebních useků: 9
Objektů: LO: 446 TO: 100
Fotografií: 13238
GPS: 532
Náchodsko
Náchodsko
Linie opevnění na trase Komáří vrch, Deštné, Sedloňov, Skutina, Dobrošov, Běloves, Náchod, Hronov.
Stavebních useků: 12
Objektů: LO: 568 TO: 125
Fotografií: 14604
GPS: 589
Orlické hory
Orlické hory
Linie opevnění na trase Komáří Vrch, Rokytnice, České Petrovice, Mladkov, Červená Voda, Králíky, Dolní Morava.
Stavebních useků: 10
Objektů: LO: 425 TO: 98
Fotografií: 14070
GPS: 521
Podkrušnohoří
Podkrušnohoří
Opevněná linie na trase Hřensko, Děčín, Ústí nad Labem, Řehlovice, Rtyně nad Bílinou, Bílina, Most, Jirkov, Chomutov, Kadaň.
Stavebních useků: 12
Objektů: 443
Fotografií: 5764
GPS: 257
Ohře - Blšanka
Ohře - Blšanka
Linie opevnění na trase Roudnice nad Labem, Libochovice, Louny, Postoloprty, Trnovany, Měcholupy, Blšany, Kryty a Ležky.
Stavebních useků: 10
Objektů: 634
Fotografií: 8930
GPS: 628
Plzeňská čára
Plzeňská čára
Opevněná linie na trase Lubenec, Rabštejn nad Střelou, Manětín, Ostrov u Bezdružic, Stříbro, Kladruby, Holýšov, Klatovy
Stavebních useků: 26
Objektů: 1092
Fotografií: 13828
GPS: 905
Šumava
Šumava
Linie opevnění na trase Klatovy, Velhartice, Hartmanice, Kašperské Hory, Vimperk, Kubova Huť, Lenora, Volary a Prachatice
Stavebních useků: 10
Objektů: 578
Fotografií: 6456
GPS: 418
Jižní Čechy
Jižní Čechy
Opevněná linie na trase Zlatá Koruna, Borovany, Chlum u Třeboně, Třeboň, Nová Bystřice a Staré město pod Landštejnem.
Stavebních useků: 18
Objektů: 966
Fotografií: 4469
GPS: 728
Vltavská linie
Vltavská linie
Linie lehkého opevnění na trase Slapy, Kamýk nad Vltavou, Orlík, Zvíkov, Podolsko, Týn nad Vltavou, Purkarec, Poněšice, Lomnice nad Lužnicí a Stará Hlína
Stavebních useků: 11
Objektů: 582
Fotografií: 1667
GPS: 541
Jižní Morava
Jižní Morava
Opevněná linie na trase Slavonice, Písečné, Vranov nad Dyjí, Hnanice, Chvalovice, Hevlín, Mikulov a Břeclav
Stavebních useků: 23
Objektů: LO: 1471 TO: 67
Fotografií: 14937
GPS: 1123
Jeseníky
Jeseníky
Opevněná linie na trase Nové Heřminovy, Skrbovice, Vrbno pod Pradědem, Hrubý Jeseník a Staré Město pod Sněžníkem.
Stavebních useků: 12
Objektů: LO: 519 TO: 90
Fotografií: 6983
GPS: 501
Opavsko
Opavsko
Linie opevnění na trase Háj ve Slezsku, Opava, Nové Heřminovy, Široká Niva, Karlovice a Vrbno pod Pradědem
Stavebních useků: 14
Objektů: LO: 486 TO: 108
Fotografií: 5331
GPS: 562
Ostravsko
Ostravsko
Linie opevnění na trase Třinec, Těšín, Karviná, Bohumín a Darkovice
Stavebních useků: 7
Objektů: LO: 300 TO: 47
Fotografií: 2613
GPS: 293
•I.sborI.armádní sbor - Čechy na jih a západ od Labe
←
Stavebních úseků: 87
Objektů: 4478
Fotografií: 46394
GPS: 3824
II.sborII.armádní sbor - severovýchodní Čechy
Stavebních úseků: 56
Objektů: 3392
Fotografií: 64137
GPS: 2908
III.sborIII. armádní sbor - jižní Morava
Stavebních úseků: 19
Objektů: 1294
Fotografií: 12453
GPS: 889
IV.sborIV. armádní sbor - severní Morava
Stavebních úseků: 37
Objektů: 1433
Fotografií: 13306
GPS: 1270
ZVV PrahaZemské vojenské velitelství v Praze
Stavebních úseků: 22
Objektů: 672
Fotografií: 8640
GPS: 601
ZVV BrnoZemské vojenské velitelství v Brně
Stavebních úseků: 6
Objektů: 181
Fotografií: 2098
GPS: 181
Všechny sbory
Všechny sbory
Stavebních úseků: 227
Objektů: 11450
Fotografií: 147057
GPS: 9673
•Lehké opevnění
Lehké opevnění
Stavebních úseků: 227
Objektů: 11450
Fotografií: 147057
GPS: 9673
Těžké opevnění
Těžké opevnění
Stavebních úseků: 13
Objektů: 713
Fotografií: 17839
GPS: 661
Dělostřelecké tvrze
Jiné objekty
Místa událostí
A2/57/A-160/Z
Lokace:
Slaný, V Brůdku
Poslední úprava údajů proběhla
2.2.2016 [Historie úprav]
Změna popisu: Původní údaj: Pozůstatky objektu zahlazen ... Změněný údaj: Pozůstatky objektu zahlazen ... Datum: 23.12.2005 Přepsáno: 2.2.2016
Půdorys objektu:
Stavební úsek:
A2 - Slaný (I.sbor)

Typ objektu:
A-160(2x boční střílna, úhel 160°)
Odolnost objektu:
Zesílený (Odolnost vůči ráži 150mm)

Sklon objektu:
Rovný(0 - 9%)
Datum betonáže:
20.08.1937

Situování objektu:
1. sled
Krychelná pevnost betonu:
575 kg/cm²(Norma: 450 kg/cm²)
Stav objektu:
Postaven, zničen
Nákres objektu:
Popis objektu:
Betonový bunkr s dvěma střeleckými místnostmi a ocelovými střílnami pro vedení boční kulometné palby, určený pro posádku sedmi mužů.
Současný stav:
Pozůstatky objektu zahlazeny, v chatové kolonii
Zcela zahlazen, ani nejmenší pozůstatky
(1/12/156)
GPS souřadnice objektu:
Lat N°Long E°M.n.m.PoznámkaVloženoVložil
Fotografie:
Poznámky k objektu:
Časová osa:
Azimuty střílen:
Stavba objektu: |
20.08.1937 (Ing. Dr. Ivan Fifka, Praha 7) |
Zničen: |
Červen - červenec 1939 |
Stav 2023: |
Pozůstatky objektu zahlazeny, v chatové kolonii |

Technické údaje:
Čelní stěna |
Strop |
Boční stěna se střílnou | Týlová stěna |
Základová deska |
Kamenná předloha |
Odolnost vůči rážím |
120 cm |
100 cm |
80 cm | 80 cm |
50 cm |
150 cm |
15-15,5 cm |
Výkop pro objekt |
Výkop pro předlohu |
Armatura |
Betonová směs |
Betonový podklad |
Kamenná předloha |
38,44 m² |
7,07 m² |
7150 kg |
73,55 m³ |
26,45 m² |
6,18 m³ |
Související:
Článek:
Stavební úsek A2 - Slaný
Léto roku 1936 se chýlilo ke svému závěru. Přes krásné počasí toho roku uprostřed kotliny české příliš pohody mezi obyvatelstvem nepanovalo. Napětí se sousedním Německem rostlo čím dál tím více. Československá armáda musela na zvýšené riziko ozbrojeného konfliktu se svým sousedem reagovat. Z nejvyšších míst d
...
Mapa:
Situování objektu 20.08.1937 :
Křovinatý terén, mírně zvlněný |
Situování objektu v současnosti:
Uprostřed zástavby
[Změněno]
Palebný plán:
←A2/65/A-180/Z
→70°
|
|
375m. |
260°
←A2/57/A-160/Z
→60°
|
|
265m. |
|
240°
←A2/55/A-200/Z
→ |
|
 |
|
 |
|
|
Klesání: -1.07° (-2.13%) |
|
Klesání: -0.19° (-0.38%) |
|
 |
|
 |
|
 |
269nmn. |
Protitanková překážka |
277nmn. |
Protitankový stupeň, koryto potoka |
276nmn. |
Oboustranný objekt určený pro vedení bočních paleb vlevo i vpravo,
odolávající zásahům dělostřeleckých granátů ráže 150mm.
Jeho betonáž provedla 20.08.1937 v rámci stavebního úseku A2 - Slaný stavební firma Ing. Dr. Ivan Fifka, Praha 7. Na jeho stavbu dohlížel velitel stavebního dozoru npor. pěch. Rudolf Devera, od 16.8.1937 škpt. pěch. Martin Brumla.
Měřená odolnost jeho betonu činila 575kg/cm2, což bylo
o 125kg/cm2 více, než byla požadovaná krychelná pevnost v tlaku 450kg/cm2.
V období Červen - červenec 1939 byl bunkr odstřelen trhavinou.
V současnosti je stav: Pozůstatky objektu zahlazeny, v chatové kolonii
© 2003 - 2023 Jan Vála - lahvic@seznam.cz