30. říjen - 28 výročí pro tento den   Více

Pražská čára - Vnější opevnění Prahy z let 1936 - 38

Mapa Seznam linií Seznam linií Šipka

Pražská čára Pražská čára
Linie opevnění na trase Mělník, Nová Ves, Velvary, Slaný, Smečno, Kladno, Nižbor, Beroun, Zadní Třebaň, Mníšek pod Brdy a Slapy
Stavebních useků: 17
Objektů: LO: 855 TO: 5
Fotografií: 12603
GPS: 856

Liběchovská příčka Liběchovská příčka
Opevněná linie na trase Mělník, Liběchov, Tupadly, Dubá, Jestřebí, Mimoň, Stráž pod Ralskem, Žibřidice.
Stavebních useků: 9
Objektů: LO: 562 TO: 37
Fotografií: 9801
GPS: 596

Lužické hory Lužické hory
Opevnění na trase Srbská Kamenice, Všemily, Studený, Křížový Buk, Jedlová, Nová Huť, Mařenice, Petrovice, Horní sedlo, Jitravské sedlo.
Stavebních useků: 7
Objektů: 445
Fotografií: 13000
GPS: 405

Jizerské hory Jizerské hory
Linie opevnění na trase Kořenov, Polubný, Jizerka, Smědava, Jizerskohorské Bučiny, Bedřichovka, Andělská hora a kóta 790 Vápenný
Stavebních useků: 8
Objektů: LO: 582 TO: 30
Fotografií: 12318
GPS: 520

Krkonoše Krkonoše
Linie opevnění na trase Rýchory, Dolní Lysečiny, Obří Důl, Luční Hora, Špindlerův Mlýn, Kotel, Dvoračky a Čertův Vrch
Stavebních useků: 8
Objektů: 482
Fotografií: 5017
GPS: 347

Trutnovsko Trutnovsko
Linie opevnění na trase Hronov, Police nad Metují, Adršpach, Chvaleč, Zlatá Olešnice, Žacléř a Dolní Lysečiny
Stavebních useků: 9
Objektů: LO: 446 TO: 100
Fotografií: 13391
GPS: 532

Náchodsko Náchodsko
Linie opevnění na trase Komáří vrch, Deštné, Sedloňov, Skutina, Dobrošov, Běloves, Náchod, Hronov.
Stavebních useků: 12
Objektů: LO: 568 TO: 125
Fotografií: 14677
GPS: 589

Orlické hory Orlické hory
Linie opevnění na trase Komáří Vrch, Rokytnice, České Petrovice, Mladkov, Červená Voda, Králíky, Dolní Morava.
Stavebních useků: 10
Objektů: LO: 425 TO: 98
Fotografií: 14395
GPS: 521

Podkrušnohoří Podkrušnohoří
Opevněná linie na trase Hřensko, Děčín, Ústí nad Labem, Řehlovice, Rtyně nad Bílinou, Bílina, Most, Jirkov, Chomutov, Kadaň.
Stavebních useků: 12
Objektů: 442
Fotografií: 5764
GPS: 435

Ohře - Blšanka Ohře - Blšanka
Linie opevnění na trase Roudnice nad Labem, Libochovice, Louny, Postoloprty, Trnovany, Měcholupy, Blšany, Kryty a Ležky.
Stavebních useků: 10
Objektů: 635
Fotografií: 9204
GPS: 629

Plzeňská čára Plzeňská čára
Opevněná linie na trase Lubenec, Rabštejn nad Střelou, Manětín, Ostrov u Bezdružic, Stříbro, Kladruby, Holýšov, Klatovy
Stavebních useků: 26
Objektů: 1092
Fotografií: 14243
GPS: 905

Šumava Šumava
Linie opevnění na trase Klatovy, Velhartice, Hartmanice, Kašperské Hory, Vimperk, Kubova Huť, Lenora, Volary a Prachatice
Stavebních useků: 10
Objektů: 578
Fotografií: 6518
GPS: 418

Jižní Čechy Jižní Čechy
Opevněná linie na trase Zlatá Koruna, Borovany, Chlum u Třeboně, Třeboň, Nová Bystřice a Staré město pod Landštejnem.
Stavebních useků: 14
Objektů: 966
Fotografií: 4867
GPS: 860

Vltavská linie Vltavská linie
Linie lehkého opevnění na trase Slapy, Kamýk nad Vltavou, Orlík, Zvíkov, Podolsko, Týn nad Vltavou, Purkarec, Poněšice, Lomnice nad Lužnicí a Stará Hlína
Stavebních useků: 11
Objektů: 582
Fotografií: 1668
GPS: 541

Jižní Morava Jižní Morava
Opevněná linie na trase Slavonice, Písečné, Vranov nad Dyjí, Hnanice, Chvalovice, Hevlín, Mikulov a Břeclav
Stavebních useků: 23
Objektů: LO: 1471 TO: 67
Fotografií: 15327
GPS: 1125

Jeseníky Jeseníky
Opevněná linie na trase Nové Heřminovy, Skrbovice, Vrbno pod Pradědem, Hrubý Jeseník a Staré Město pod Sněžníkem.
Stavebních useků: 12
Objektů: LO: 519 TO: 90
Fotografií: 7051
GPS: 501

OpavskoNovinka Opavsko
Linie opevnění na trase Háj ve Slezsku, Opava, Nové Heřminovy, Široká Niva, Karlovice a Vrbno pod Pradědem
Stavebních useků: 14
Objektů: LO: 486 TO: 108
Fotografií: 5349
GPS: 562

OstravskoNovinka Ostravsko
Linie opevnění na trase Třinec, Těšín, Karviná, Bohumín a Darkovice
Stavebních useků: 7
Objektů: LO: 300 TO: 47
Fotografií: 2658
GPS: 293





I.sborI.armádní sbor - Čechy na jih a západ od Labe
Stavebních úseků: 83
Objektů: 4478
Fotografií: 47717
GPS: 3991

II.sborII.armádní sbor - severovýchodní Čechy
Stavebních úseků: 56
Objektů: 3392
Fotografií: 65230
GPS: 3014

III.sborIII. armádní sbor - jižní Morava
Stavebních úseků: 19
Objektů: 1294
Fotografií: 12843
GPS: 891

IV.sborIV. armádní sbor - severní Morava
Stavebních úseků: 37
Objektů: 1433
Fotografií: 13374
GPS: 1270

ZVV PrahaZemské vojenské velitelství v Praze
Stavebních úseků: 22
Objektů: 672
Fotografií: 8798
GPS: 644

ZVV BrnoZemské vojenské velitelství v Brně
Stavebních úseků: 6
Objektů: 181
Fotografií: 2098
GPS: 181

Všechny sbory Všechny sbory
Stavebních úseků: 223
Objektů: 11450
Fotografií: 150101
GPS: 9991



Lehké opevnění Lehké opevnění
Stavebních úseků: 223
Objektů: 11450
Fotografií: 150101
GPS: 9991

Těžké opevnění Těžké opevnění
Stavebních úseků: 13
Objektů: 713
Fotografií: 18234
GPS: 661

Dělostřelecké tvrze
Jiné objekty
Místa událostí



Nick: Heslo: Registrace Zapomenuté heslo
Úseky Pražské čáry: A1 A9 A2 A3 A4 A32 A5 B6 B7 B8 B29 111 112 116 118 IX.a IX.b
14/D2/Z 15/A-200 16/D1/Z 17/A-180/Z 18/A-180/Z 19/A-160/Z 20/A-140/Z 21/A-140/Z 22/A-120/Z
A9/17/A-180Z Objekt vlevo Objekt vpravo A9/15/A-200

Mapy Mapy

Objekt lehkého opevnění vzor 37

A9/18/A-180/Z

Lokace: Luníkov, Červený potok Poslední úprava údajů proběhla 1.5.2016  [Historie úprav]  

Změna popisu: Původní údaj: Neuvedený stav Změněný údaj: Stanoviště zahlazeno, beton ... Datum: 23.12.2005 Přepsáno: 27.1.2016

Změna popisu: Původní údaj: Dokonale zahlazen Změněný údaj: Stanoviště zahlazeno, beton ... Datum: 27.1.2016 Přepsáno: 1.5.2016

Základní údaje objektu:
Půdorys objektu:
Půdorys
Linie:Pražská čára (I.sbor)
Stavební úsek:A9 - Vítov
Číslo objektu:18
Typ objektu:A-180(2x boční střílna, úhel 180°)
Odolnost objektu:Zesílený (Odolnost vůči ráži 150mm)
Sklon objektu:Rovný(0 - 9%)
Inundační šachta:Ne
Přístupová chodba:Ne
Datum betonáže:27.07.1937
Situování objektu:2. sled
Krychelná pevnost betonu:476 kg/cm²(Norma: 450 kg/cm²)
Stav objektu v září 1938:Postaven
Současný stav:Zničen
Kresba objektu z týlu:
Pohled z týlu
Popis objektu:
Kresby objektu:

Betonový bunkr se dvěma střeleckými místnostmi a ocelovými střílnami pro vedení bočních kulometných paleb, určený pro posádku sedmi mužů.

Popis současného stavu:

Stanoviště zahlazeno, beton v okolí

Pohled zprava Pohled z čela Pohled zleva

Zprava Z čela Zleva

GPS souřadnice objektu:
Lat N°Long E°M.n.m.PoznámkaVloženoVložil
50.2528114.16614210 Potvrzené umístěníPotvrzené umístění
Potvrzené umístění objektu v rámci přesnosti systému GPS
Odměřeno z map Cenia, výška z Mapy.cz
27.1.2016Jan Vála
Stáhnout GPX   Mapy   Mapy
Fotografie:

Stanoviště objektu na pohledu z cesty v týlu Jeden z mála drobných betonových pozůstatků v okolí stanoviště Pohled ve směru palby pravé střílny Pohled ve směru palby levé střílny Pohled na stanoviště objektu z týlu

Autor fotografií je: Jan Vála (5)

Poznámky k objektu:
Technické údaje: Azimuty střílen:
Čelní stěna   Strop     Boční stěna se střílnou Týlová stěna Základová deska Kamenná předloha Odolnost vůči rážím
120 cm 100 cm 80 cm 80 cm 50 cm 150 cm 15-15,5 cm
Výkop pro objekt Výkop pro předlohu Armatura Betonová směs Betonový podklad Kamenná předloha
40,08 m² 7,71 m² 7200 kg 77,13 m³ 27,44 m² 6,78 m³
Levá střílna: Čelní střílna: Pravá střílna: Vchodová střílna:
Normální
deprese -20°   elevace 60°
Normální
deprese -20°   elevace 60°
Neznámý typ
Typ ventilace: Mřížky ventilace: Omítka: Zához:
S Osazeny Provedena Proveden
Granátový skluz: Kabelový vstup: Konzoly ventilátoru: Žlábky chlazení:
Osazen Neosazen Osazeny Nevybetonovány
Levá osa Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 240° Pravá střílna: 60° Autor: Jan Vála
Pravá osa Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 240° Pravá střílna: 60° Autor: Jan Vála
Kompas Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 240° Pravá střílna: 60° Autor: Jan Vála
typ Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 240° Pravá střílna: 60° Autor: Jan Vála

L.stř.: 240° P.stř.: 60°

Časová osa:
Stavba objektu: 27.07.1937   (Architekt ing. Antonín Vopršal, Rakovník)
Zničen: Červen - červenec 1939
Stav 2024: Stanoviště zahlazeno, beton v okolí
Související:

Založit

Článek:
Bunkr č.22 na zahradě v obci Žižice Stavební úsek A9 - Vítov
Stavební úsek A9 - Vítov vznikl oddělením prvních třiceti osmi objektů od sousedního A2 - Slaný a zadáním výstavby jiné stavební firmě. Důvodem byla snaha o co nejrychlejší tempo stavby linie. Pokud by nedošlo k oddělení kapacit, firma Ivana Fifky z Prahy 7 by obdržela nejrozsáhlejší stavební úsek Pražské čár ...

Mapa:
Situování objektu 27.07.1937: Otevřený terén, pole nebo louky | Situování objektu v současnosti: Otevřený terén, pole nebo louky [Nezměněno]
Palebný plán:
A9/17/A-180/Z 60° 288m. 240° A9/18/A-180/Z 60° 165m. 220° A9/15/A-200
Vzdálenost objektu vlevo Vzdálenost objektu vpravo
Stoupání: 0.69° (1.39%) Klesání: -0.61° (-1.21%)
Objekt vlevo Protitanková překážka Aktuální objekt Koryto potoka - protitankový stupeň Objekt vpravo
214nmn. Protitanková překážka 210nmn. Protitankový stupeň, koryto potoka 208nmn.
Oboustranný objekt určený pro vedení bočních paleb vlevo i vpravo, odolávající zásahům dělostřeleckých granátů ráže 150mm. Jeho betonáž provedla 27.07.1937 v rámci stavebního úseku A9 - Vítov stavební firma Architekt ing. Antonín Vopršal, Rakovník. Na jeho stavbu dohlížel velitel stavebního dozoru škpt. pěch. František Frimmel. Měřená odolnost jeho betonu činila 476kg/cm2, což bylo o 26kg/cm2 více, než byla požadovaná krychelná pevnost v tlaku 450kg/cm2. V období Červen - červenec 1939 byl bunkr odstřelen trhavinou.
V současnosti je stav: Stanoviště zahlazeno, beton v okolí
2003 - 2024 Jan Vála - lahvic@seznam.cz