Plzeňská čára - opevnění z let 1936-38
Pražská čára
Pražská čára
Linie opevnění na trase Mělník, Nová Ves, Velvary, Slaný, Smečno, Kladno, Nižbor, Beroun, Zadní Třebaň, Mníšek pod Brdy a Slapy
Stavebních useků: 17
Objektů: LO: 855 TO: 5
Fotografií: 9826
GPS: 857
Liběchovská příčka
Liběchovská příčka
Opevněná linie na trase Mělník, Liběchov, Tupadly, Dubá, Jestřebí, Mimoň, Stráž pod Ralskem, Žibřidice.
Stavebních useků: 9
Objektů: LO: 562 TO: 37
Fotografií: 7685
GPS: 399
Lužické hory
Lužické hory
Opevnění na trase Srbská Kamenice, Všemily, Studený, Křížový Buk, Jedlová, Nová Huť, Mařenice, Petrovice, Horní sedlo, Jitravské sedlo.
Stavebních useků: 7
Objektů: 445
Fotografií: 12130
GPS: 401
Jizerské hory
Jizerské hory
Linie opevnění na trase Kořenov, Polubný, Jizerka, Smědava, Jizerskohorské Bučiny, Bedřichovka, Andělská hora a kóta 790 Vápenný
Stavebních useků: 8
Objektů: LO: 581 TO: 30
Fotografií: 9987
GPS: 475
Krkonoše
Krkonoše
Linie opevnění na trase Rýchory, Dolní Lysečiny, Obří Důl, Luční Hora, Špindlerův Mlýn, Kotel, Dvoračky a Čertův Vrch
Stavebních useků: 8
Objektů: 481
Fotografií: 3882
GPS: 321
Trutnovsko
Trutnovsko
Linie opevnění na trase Hronov, Police nad Metují, Adršpach, Chvaleč, Zlatá Olešnice, Žacléř a Dolní Lysečiny
Stavebních useků: 9
Objektů: LO: 446 TO: 100
Fotografií: 12477
GPS: 487
Náchodsko
Náchodsko
Linie opevnění na trase Komáří vrch, Deštné, Sedloňov, Skutina, Dobrošov, Běloves, Náchod, Hronov.
Stavebních useků: 12
Objektů: LO: 568 TO: 125
Fotografií: 13397
GPS: 490
Orlické hory
Orlické hory
Linie opevnění na trase Komáří Vrch, Rokytnice, České Petrovice, Mladkov, Červená Voda, Králíky, Dolní Morava.
Stavebních useků: 10
Objektů: LO: 425 TO: 98
Fotografií: 12254
GPS: 457
Podkrušnohoří
Podkrušnohoří
Opevněná linie na trase Hřensko, Děčín, Ústí nad Labem, Řehlovice, Rtyně nad Bílinou, Bílina, Most, Jirkov, Chomutov, Kadaň.
Stavebních useků: 12
Objektů: 443
Fotografií: 5188
GPS: 257
Ohře - Blšanka
Ohře - Blšanka
Linie opevnění na trase Roudnice nad Labem, Libochovice, Louny, Postoloprty, Trnovany, Měcholupy, Blšany, Kryty a Ležky.
Stavebních useků: 10
Objektů: 634
Fotografií: 5272
GPS: 583
•Plzeňská čára
Plzeňská čára
←
Opevněná linie na trase Lubenec, Rabštejn nad Střelou, Manětín, Ostrov u Bezdružic, Stříbro, Kladruby, Holýšov, Klatovy
Stavebních useků: 26
Objektů: 1092
Fotografií: 8138
GPS: 814
Šumava
Šumava
Linie opevnění na trase Klatovy, Velhartice, Hartmanice, Kašperské Hory, Vimperk, Kubova Huť, Lenora, Volary a Prachatice
Stavebních useků: 11
Objektů: 573
Fotografií: 925
GPS: 375
Jižní Čechy
Jižní Čechy
Opevněná linie na trase Zlatá Koruna, Borovany, Chlum u Třeboně, Třeboň, Nová Bystřice a Staré město pod Landštejnem.
Stavebních useků: 18
Objektů: 966
Fotografií: 3657
GPS: 650
Vltavská linie
Vltavská linie
Linie lehkého opevnění na trase Slapy, Kamýk nad Vltavou, Orlík, Zvíkov, Podolsko, Týn nad Vltavou, Purkarec, Poněšice, Lomnice nad Lužnicí a Stará Hlína
Stavebních useků: 11
Objektů: 582
Fotografií: 1353
GPS: 489
Jižní Morava
Jižní Morava
Opevněná linie na trase Slavonice, Písečné, Vranov nad Dyjí, Hnanice, Chvalovice, Hevlín, Mikulov a Břeclav
Stavebních useků: 23
Objektů: LO: 1471 TO: 67
Fotografií: 5824
GPS: 1080
Jeseníky
Jeseníky
Opevněná linie na trase Nové Heřminovy, Skrbovice, Vrbno pod Pradědem, Hrubý Jeseník a Staré Město pod Sněžníkem.
Stavebních useků: 12
Objektů: LO: 519 TO: 90
Fotografií: 6316
GPS: 423
Opavsko
Opavsko
Linie opevnění na trase Háj ve Slezsku, Opava, Nové Heřminovy, Široká Niva, Karlovice a Vrbno pod Pradědem
Stavebních useků: 14
Objektů: LO: 486 TO: 108
Fotografií: 973
GPS: 509
Ostravsko
Ostravsko
Linie opevnění na trase Třinec, Těšín, Karviná, Bohumín a Darkovice
Stavebních useků: 7
Objektů: LO: 254 TO: 47
Fotografií: 1337
GPS: 284
•I.sborI.armádní sbor - Čechy na jih a západ od Labe
←
Stavebních úseků: 88
Objektů: 4473
Fotografií: 27839
GPS: 3516
II.sborII.armádní sbor - severovýchodní Čechy
Stavebních úseků: 56
Objektů: 3390
Fotografií: 58099
GPS: 2611
III.sborIII. armádní sbor - jižní Morava
Stavebních úseků: 19
Objektů: 1294
Fotografií: 3822
GPS: 889
IV.sborIV. armádní sbor - severní Morava
Stavebních úseků: 37
Objektů: 1387
Fotografií: 8049
GPS: 1200
ZVV PrahaZemské vojenské velitelství v Praze
Stavebních úseků: 22
Objektů: 672
Fotografií: 7804
GPS: 601
ZVV BrnoZemské vojenské velitelství v Brně
Stavebních úseků: 6
Objektů: 181
Fotografií: 1616
GPS: 181
Všechny sbory
Všechny sbory
Stavebních úseků: 228
Objektů: 11397
Fotografií: 107286
GPS: 8998
•Lehké opevnění
Lehké opevnění
Stavebních úseků: 228
Objektů: 11397
Fotografií: 107286
GPS: 8998
Těžké opevnění
Těžké opevnění
Stavebních úseků: 13
Objektů: 711
Fotografií: 13526
GPS: 370
Jiné objekty
Místa událostí
D31/49/A-160
Lokace:
Poslední úprava údajů proběhla 10.6.2020
Půdorys objektu:
Stavební úsek:
D31 - Rabštejn nad Stř ... (I.sbor)
Číslo objektu:
49(Jiné: 406)

Typ objektu:
A-160(2x boční střílna, úhel 160°)
Odolnost objektu:
Normální (Odolnost vůči ráži 105mm)

Sklon objektu:
Rovný(0 - 9%)
Datum betonáže:
17.12.1937

Situování objektu:
1. sled
Krychelná pevnost betonu:
299 kg/cm²(Norma: 450 kg/cm²)
Stav objektu:
Postaven, dochován
Nákres objektu:
Popis objektu:
Betonový bunkr s dvěma střeleckými místnostmi a ocelovými střílnami pro vedení boční kulometné palby, určený pro posádku sedmi mužů.
Současný stav:
Dochován v lese ve svahu nad silnicí
GPS souřadnice objektu:
Lat N°Long E°M.n.m.PoznámkaVloženoVložil
Fotografie:
Prozatím nebyly k tomuto objektu vloženy žádné fotografie
Poznámky k objektu:
Časová osa:
Azimuty střílen:
Stavba objektu: |
17.12.1937 (arch. Antonín Kurel, Plzeň) |
Stav 2022: |
Dochován v lese ve svahu nad silnicí |

Technické údaje:
Čelní stěna |
Strop |
Boční stěna se střílnou | Týlová stěna |
Základová deska |
Kamenná předloha |
Odolnost vůči rážím |
80 cm |
60 cm |
60 cm | 50 cm |
30 cm |
100 cm |
10-10,5 cm |
Výkop pro objekt |
Výkop pro předlohu |
Armatura |
Betonová směs |
Betonový podklad |
Kamenná předloha |
31,55 m² |
3,37 m² |
4950 kg |
41,79 m³ |
20,47 m² |
2,60 m³ |
Související:
Mapa:
Oboustranný objekt určený pro vedení bočních paleb vlevo i vpravo,
odolávající zásahům dělostřeleckých granátů ráže 100mm.
Jeho betonáž provedla 17.12.1937 v rámci stavebního úseku D31 - Rabštejn nad Střelou stavební firma arch. Antonín Kurel, Plzeň. Na jeho stavbu dohlížel velitel stavebního dozoru mjr. pěch. Karel Šprongl, od 29.9.1937 ppor. žen. Ing. Alois Jiroušek.
Měřená odolnost jeho betonu činila 299kg/cm2, což bylo
o 151kg/cm2 méně, než byla požadovaná krychelná pevnost v tlaku 450kg/cm2.
V současnosti je stav: Dochován v lese ve svahu nad silnicí
Karta objektu navštívena: 81x
© 2003 - 2022 Jan Vála - lahvic@seznam.cz