Podkrušnohoří - opevnění z let 1936-37

Mapa Seznam linií Seznam linií Šipka

Pražská čáraNovinka Pražská čára
Linie opevnění na trase Mělník, Nová Ves, Velvary, Slaný, Smečno, Kladno, Nižbor, Beroun, Zadní Třebaň, Mníšek pod Brdy a Slapy
Stavebních useků: 17
Objektů: LO: 855 TO: 5
Fotografií: 9826
GPS: 857

Liběchovská příčkaNovinka Liběchovská příčka
Opevněná linie na trase Mělník, Liběchov, Tupadly, Dubá, Jestřebí, Mimoň, Stráž pod Ralskem, Žibřidice.
Stavebních useků: 9
Objektů: LO: 562 TO: 37
Fotografií: 7685
GPS: 399

Lužické hory Lužické hory
Opevnění na trase Srbská Kamenice, Všemily, Studený, Křížový Buk, Jedlová, Nová Huť, Mařenice, Petrovice, Horní sedlo, Jitravské sedlo.
Stavebních useků: 7
Objektů: 445
Fotografií: 12130
GPS: 401

Jizerské hory Jizerské hory
Linie opevnění na trase Kořenov, Polubný, Jizerka, Smědava, Jizerskohorské Bučiny, Bedřichovka, Andělská hora a kóta 790 Vápenný
Stavebních useků: 8
Objektů: LO: 581 TO: 30
Fotografií: 9987
GPS: 475

Krkonoše Krkonoše
Linie opevnění na trase Rýchory, Dolní Lysečiny, Obří Důl, Luční Hora, Špindlerův Mlýn, Kotel, Dvoračky a Čertův Vrch
Stavebních useků: 8
Objektů: 481
Fotografií: 3882
GPS: 321

Trutnovsko Trutnovsko
Linie opevnění na trase Hronov, Police nad Metují, Adršpach, Chvaleč, Zlatá Olešnice, Žacléř a Dolní Lysečiny
Stavebních useků: 9
Objektů: LO: 446 TO: 100
Fotografií: 12477
GPS: 487

Náchodsko Náchodsko
Linie opevnění na trase Komáří vrch, Deštné, Sedloňov, Skutina, Dobrošov, Běloves, Náchod, Hronov.
Stavebních useků: 12
Objektů: LO: 568 TO: 125
Fotografií: 13397
GPS: 490

Orlické horyNovinka Orlické hory
Linie opevnění na trase Komáří Vrch, Rokytnice, České Petrovice, Mladkov, Červená Voda, Králíky, Dolní Morava.
Stavebních useků: 10
Objektů: LO: 425 TO: 98
Fotografií: 12254
GPS: 457

Podkrušnohoří Podkrušnohoří
Opevněná linie na trase Hřensko, Děčín, Ústí nad Labem, Řehlovice, Rtyně nad Bílinou, Bílina, Most, Jirkov, Chomutov, Kadaň.
Stavebních useků: 12
Objektů: 443
Fotografií: 5188
GPS: 257

Ohře - BlšankaNovinka Ohře - Blšanka
Linie opevnění na trase Roudnice nad Labem, Libochovice, Louny, Postoloprty, Trnovany, Měcholupy, Blšany, Kryty a Ležky.
Stavebních useků: 10
Objektů: 634
Fotografií: 5272
GPS: 583

Plzeňská čáraNovinka Plzeňská čára
Opevněná linie na trase Lubenec, Rabštejn nad Střelou, Manětín, Ostrov u Bezdružic, Stříbro, Kladruby, Holýšov, Klatovy
Stavebních useků: 26
Objektů: 1092
Fotografií: 8138
GPS: 814

Šumava Šumava
Linie opevnění na trase Klatovy, Velhartice, Hartmanice, Kašperské Hory, Vimperk, Kubova Huť, Lenora, Volary a Prachatice
Stavebních useků: 11
Objektů: 573
Fotografií: 925
GPS: 375

Jižní ČechyNovinka Jižní Čechy
Opevněná linie na trase Zlatá Koruna, Borovany, Chlum u Třeboně, Třeboň, Nová Bystřice a Staré město pod Landštejnem.
Stavebních useků: 18
Objektů: 966
Fotografií: 3315
GPS: 650

Vltavská linie Vltavská linie
Linie lehkého opevnění na trase Slapy, Kamýk nad Vltavou, Orlík, Zvíkov, Podolsko, Týn nad Vltavou, Purkarec, Poněšice, Lomnice nad Lužnicí a Stará Hlína
Stavebních useků: 11
Objektů: 582
Fotografií: 1353
GPS: 489

Jižní Morava Jižní Morava
Opevněná linie na trase Slavonice, Písečné, Vranov nad Dyjí, Hnanice, Chvalovice, Hevlín, Mikulov a Břeclav
Stavebních useků: 23
Objektů: LO: 1471 TO: 67
Fotografií: 5753
GPS: 1080

JeseníkyNovinka Jeseníky
Opevněná linie na trase Nové Heřminovy, Skrbovice, Vrbno pod Pradědem, Hrubý Jeseník a Staré Město pod Sněžníkem.
Stavebních useků: 12
Objektů: LO: 519 TO: 90
Fotografií: 6316
GPS: 423

Opavsko Opavsko
Linie opevnění na trase Háj ve Slezsku, Opava, Nové Heřminovy, Široká Niva, Karlovice a Vrbno pod Pradědem
Stavebních useků: 14
Objektů: LO: 486 TO: 108
Fotografií: 973
GPS: 509

Ostravsko Ostravsko
Linie opevnění na trase Třinec, Těšín, Karviná, Bohumín a Darkovice
Stavebních useků: 7
Objektů: LO: 254 TO: 47
Fotografií: 1337
GPS: 284





I.sborI.armádní sbor - Čechy na jih a západ od Labe
Stavebních úseků: 88
Objektů: 4473
Fotografií: 27497
GPS: 3516

II.sborII.armádní sbor - severovýchodní Čechy
Stavebních úseků: 56
Objektů: 3390
Fotografií: 58099
GPS: 2611

III.sborIII. armádní sbor - jižní Morava
Stavebních úseků: 19
Objektů: 1294
Fotografií: 3751
GPS: 889

IV.sborIV. armádní sbor - severní Morava
Stavebních úseků: 37
Objektů: 1387
Fotografií: 8049
GPS: 1200

ZVV PrahaZemské vojenské velitelství v Praze
Stavebních úseků: 22
Objektů: 672
Fotografií: 7804
GPS: 601

ZVV BrnoZemské vojenské velitelství v Brně
Stavebních úseků: 6
Objektů: 181
Fotografií: 1616
GPS: 181

Všechny sbory Všechny sbory
Stavebních úseků: 228
Objektů: 11397
Fotografií: 106873
GPS: 8998



Lehké opevnění Lehké opevnění
Stavebních úseků: 228
Objektů: 11397
Fotografií: 106873
GPS: 8998

Těžké opevnění Těžké opevnění
Stavebních úseků: 13
Objektů: 711
Fotografií: 13526
GPS: 370

Jiné objekty
Místa událostí



Nick: Heslo: Registrace Zapomenuté heslo
Úseky Podkrušnohoří: XI O1 O2 O3 O4 V.a V.b VI K50 K51 K52 K53
1/D1 2/A-160 3/A-140 4/A-180 4a/E 5/A-180 6/D2

Mapy Mapy

K50/3/A-140

Seznam objektů K50 - Kadaň Menu

Seznam objektů úseku K50

Seznam úseků Podkrušnohoří

Seznam úseků - I.sbor

Seznam všech úseků

Mapa objektů úseku K50

Mapa objektů Podkrušnohoří

Mapa objektů - I.sbor

Vyhledávání objektů

Lokace: Poslední úprava údajů proběhla 20.5.2020  
Půdorys objektu:
Stavební úsek:
K50 - Kadaň (I.sbor)
Číslo objektu:
3
Info Typ objektu:
A-140(2x boční střílna, úhel 140°)
Odolnost objektu:
Normální (Odolnost vůči ráži 105mm)
InfoSklon objektu:
Rovný(0 - 9%)
Inundační šachta:
Ne
Přístupová chodba:
Ne
Datum betonáže:
01.09.1937
InfoSituování objektu:
2. sled
Krychelná pevnost betonu:
540 kg/cm²(Norma: 450 kg/cm²)
Stav objektu:
Postaven, dochován
Půdorys
Nákres objektu:
Popis objektu:
Nákres
Betonový bunkr s dvěma střeleckými místnostmi a ocelovými střílnami pro vedení boční kulometné palby, určený pro posádku sedmi mužů.

Současný stav:

Dochován, levá strana poničena postřelováním, namaskován
NákresNákresNákres
GPS souřadnice objektu:
Lat N°Long E°M.n.m.PoznámkaVloženoVložil
50.3879313.24461328 Potvrzené umístěníPotvrzené umístění
Potvrzené umístění objektu v rámci přesnosti systému GPS
Garmin GPS MAP 60 CS
20.5.2020Miloš Doležal
Stáhnout GPX   Mapy   Mapy
Fotografie:
Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal

Autor fotografií je: Miloš Doležal (33)

Poznámky k objektu:
Časová osa:
Azimuty střílen:
Stavba objektu: 01.09.1937   (Hrůza a Rosenberg, s. r. o., Praha II)
Stav 2022: Dochován, levá strana poničena postřelováním, namaskován
Info Technické údaje:
Čelní stěna   Strop     Boční stěna se střílnou Týlová stěna Základová deska Kamenná předloha Odolnost vůči rážím
80 cm 60 cm 60 cm 50 cm 30 cm 100 cm 10-10,5 cm
Výkop pro objekt Výkop pro předlohu Armatura Betonová směs Betonový podklad Kamenná předloha
31,41 m² 2,79 m² 4800 kg 41,17 m³ 20,22 m² 2,29 m³
Levá osa Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 260° Pravá střílna: 40° Autor: Jan Vála
Pravá osa Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 260° Pravá střílna: 40° Autor: Jan Vála
Kompas Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 260° Pravá střílna: 40° Autor: Jan Vála
typ Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 260° Pravá střílna: 40° Autor: Jan Vála

L.stř.: 260° P.stř.: 40°

Související: Založit
Mapa:
Oboustranný objekt určený pro vedení bočních paleb vlevo i vpravo, odolávající zásahům dělostřeleckých granátů ráže 100mm. Jeho betonáž provedla 01.09.1937 v rámci stavebního úseku K50 - Kadaň stavební firma Hrůza a Rosenberg, s. r. o., Praha II. Na jeho stavbu dohlížel velitel stavebního dozoru škpt. pěch. Václav Melmuka. Měřená odolnost jeho betonu činila 540kg/cm2, což bylo o 90kg/cm2 více, než byla požadovaná krychelná pevnost v tlaku 450kg/cm2. V současnosti je stav: Dochován, levá strana poničena postřelováním, namaskován
Karta objektu navštívena: 112x
 Tisk
© 2003 - 2022 Jan Vála - lahvic@seznam.cz