Pražská čára - Vnější opevnění Prahy z let 1936 - 38
•Pražská čára
Pražská čára
←
Linie opevnění na trase Mělník, Nová Ves, Velvary, Slaný, Smečno, Kladno, Nižbor, Beroun, Zadní Třebaň, Mníšek pod Brdy a Slapy
Stavebních useků: 17
Objektů: LO: 855 TO: 5
Fotografií: 12272
GPS: 856
Liběchovská příčka
Liběchovská příčka
Opevněná linie na trase Mělník, Liběchov, Tupadly, Dubá, Jestřebí, Mimoň, Stráž pod Ralskem, Žibřidice.
Stavebních useků: 9
Objektů: LO: 562 TO: 37
Fotografií: 9143
GPS: 591
Lužické hory
Lužické hory
Opevnění na trase Srbská Kamenice, Všemily, Studený, Křížový Buk, Jedlová, Nová Huť, Mařenice, Petrovice, Horní sedlo, Jitravské sedlo.
Stavebních useků: 7
Objektů: 445
Fotografií: 13000
GPS: 405
Jizerské hory
Jizerské hory
Linie opevnění na trase Kořenov, Polubný, Jizerka, Smědava, Jizerskohorské Bučiny, Bedřichovka, Andělská hora a kóta 790 Vápenný
Stavebních useků: 8
Objektů: LO: 582 TO: 30
Fotografií: 12102
GPS: 520
Krkonoše
Krkonoše
Linie opevnění na trase Rýchory, Dolní Lysečiny, Obří Důl, Luční Hora, Špindlerův Mlýn, Kotel, Dvoračky a Čertův Vrch
Stavebních useků: 8
Objektů: 482
Fotografií: 5017
GPS: 347
Trutnovsko
Trutnovsko
Linie opevnění na trase Hronov, Police nad Metují, Adršpach, Chvaleč, Zlatá Olešnice, Žacléř a Dolní Lysečiny
Stavebních useků: 9
Objektů: LO: 446 TO: 100
Fotografií: 13238
GPS: 532
Náchodsko
Náchodsko
Linie opevnění na trase Komáří vrch, Deštné, Sedloňov, Skutina, Dobrošov, Běloves, Náchod, Hronov.
Stavebních useků: 12
Objektů: LO: 568 TO: 125
Fotografií: 14604
GPS: 589
Orlické hory
Orlické hory
Linie opevnění na trase Komáří Vrch, Rokytnice, České Petrovice, Mladkov, Červená Voda, Králíky, Dolní Morava.
Stavebních useků: 10
Objektů: LO: 425 TO: 98
Fotografií: 14070
GPS: 521
Podkrušnohoří
Podkrušnohoří
Opevněná linie na trase Hřensko, Děčín, Ústí nad Labem, Řehlovice, Rtyně nad Bílinou, Bílina, Most, Jirkov, Chomutov, Kadaň.
Stavebních useků: 12
Objektů: 443
Fotografií: 5764
GPS: 257
Ohře - Blšanka
Ohře - Blšanka
Linie opevnění na trase Roudnice nad Labem, Libochovice, Louny, Postoloprty, Trnovany, Měcholupy, Blšany, Kryty a Ležky.
Stavebních useků: 10
Objektů: 634
Fotografií: 8930
GPS: 628
Plzeňská čára
Plzeňská čára
Opevněná linie na trase Lubenec, Rabštejn nad Střelou, Manětín, Ostrov u Bezdružic, Stříbro, Kladruby, Holýšov, Klatovy
Stavebních useků: 26
Objektů: 1092
Fotografií: 13828
GPS: 905
Šumava
Šumava
Linie opevnění na trase Klatovy, Velhartice, Hartmanice, Kašperské Hory, Vimperk, Kubova Huť, Lenora, Volary a Prachatice
Stavebních useků: 10
Objektů: 578
Fotografií: 6456
GPS: 418
Jižní Čechy
Jižní Čechy
Opevněná linie na trase Zlatá Koruna, Borovany, Chlum u Třeboně, Třeboň, Nová Bystřice a Staré město pod Landštejnem.
Stavebních useků: 18
Objektů: 966
Fotografií: 4469
GPS: 728
Vltavská linie
Vltavská linie
Linie lehkého opevnění na trase Slapy, Kamýk nad Vltavou, Orlík, Zvíkov, Podolsko, Týn nad Vltavou, Purkarec, Poněšice, Lomnice nad Lužnicí a Stará Hlína
Stavebních useků: 11
Objektů: 582
Fotografií: 1667
GPS: 541
Jižní Morava
Jižní Morava
Opevněná linie na trase Slavonice, Písečné, Vranov nad Dyjí, Hnanice, Chvalovice, Hevlín, Mikulov a Břeclav
Stavebních useků: 23
Objektů: LO: 1471 TO: 67
Fotografií: 14937
GPS: 1123
Jeseníky
Jeseníky
Opevněná linie na trase Nové Heřminovy, Skrbovice, Vrbno pod Pradědem, Hrubý Jeseník a Staré Město pod Sněžníkem.
Stavebních useků: 12
Objektů: LO: 519 TO: 90
Fotografií: 6983
GPS: 501
Opavsko
Opavsko
Linie opevnění na trase Háj ve Slezsku, Opava, Nové Heřminovy, Široká Niva, Karlovice a Vrbno pod Pradědem
Stavebních useků: 14
Objektů: LO: 486 TO: 108
Fotografií: 5331
GPS: 562
Ostravsko
Ostravsko
Linie opevnění na trase Třinec, Těšín, Karviná, Bohumín a Darkovice
Stavebních useků: 7
Objektů: LO: 300 TO: 47
Fotografií: 2613
GPS: 293
•I.sborI.armádní sbor - Čechy na jih a západ od Labe
←
Stavebních úseků: 87
Objektů: 4478
Fotografií: 46394
GPS: 3824
II.sborII.armádní sbor - severovýchodní Čechy
Stavebních úseků: 56
Objektů: 3392
Fotografií: 64137
GPS: 2908
III.sborIII. armádní sbor - jižní Morava
Stavebních úseků: 19
Objektů: 1294
Fotografií: 12453
GPS: 889
IV.sborIV. armádní sbor - severní Morava
Stavebních úseků: 37
Objektů: 1433
Fotografií: 13306
GPS: 1270
ZVV PrahaZemské vojenské velitelství v Praze
Stavebních úseků: 22
Objektů: 672
Fotografií: 8640
GPS: 601
ZVV BrnoZemské vojenské velitelství v Brně
Stavebních úseků: 6
Objektů: 181
Fotografií: 2098
GPS: 181
Všechny sbory
Všechny sbory
Stavebních úseků: 227
Objektů: 11450
Fotografií: 147057
GPS: 9673
•Lehké opevnění
Lehké opevnění
Stavebních úseků: 227
Objektů: 11450
Fotografií: 147057
GPS: 9673
Těžké opevnění
Těžké opevnění
Stavebních úseků: 13
Objektů: 713
Fotografií: 17839
GPS: 661
Dělostřelecké tvrze
Jiné objekty
Místa událostí
A1/25/A-200/Z
Lokace:
Sazená, Ve struhách
Poslední úprava údajů proběhla 23.12.2005
Půdorys objektu:
Stavební úsek:
A1 - Velvary (I.sbor)

Typ objektu:
A-200(2x boční střílna, úhel 200°)
Odolnost objektu:
Zesílený (Odolnost vůči ráži 150mm)

Sklon objektu:
Rovný(0 - 9%)
Datum betonáže:
28.09.1937

Situování objektu:
1. sled
Krychelná pevnost betonu:
428 kg/cm²(Norma: 450 kg/cm²)
Stav objektu:
Postaven, zničen
Nákres objektu:
Popis objektu:
Betonový bunkr s dvěma střeleckými místnostmi a ocelovými střílnami pro vedení boční kulometné palby, určený pro posádku sedmi mužů.
Současný stav:
Pozůstatky nenalezeny, stanoviště je nezřetelné
Zcela zahlazen, ani nejmenší pozůstatky
(1/12/156)
GPS souřadnice objektu:
Lat N°Long E°M.n.m.PoznámkaVloženoVložil
Fotografie:
Poznámky k objektu:
Na Mapy.cz je na leteckém snímku z roku 2015 na stanovišti nápadně neúrodný kousek pole. Totéž na leteckých snímcích na Kontaminaci od Cenia.
Časová osa:
Azimuty střílen:
Stavba objektu: |
28.09.1937 (Architekt Zdeněk Lakomý, Praha 12) |
Zničen: |
Červen - červenec 1939 |
Stav 2023: |
Pozůstatky nenalezeny, stanoviště je nezřetelné |

Technické údaje:
Čelní stěna |
Strop |
Boční stěna se střílnou | Týlová stěna |
Základová deska |
Kamenná předloha |
Odolnost vůči rážím |
120 cm |
100 cm |
80 cm | 80 cm |
50 cm |
150 cm |
15-15,5 cm |
Výkop pro objekt |
Výkop pro předlohu |
Armatura |
Betonová směs |
Betonový podklad |
Kamenná předloha |
40,36 m² |
6,87 m² |
7050 kg |
77,73 m³ |
27,52 m² |
7,94 m³ |
Související:
Článek:
Stavební úsek A1 - Velvary
První dvě pevnůstky stavebního úseku A1 - Velvary, obě typu B, stály na pravém břehu řeky Vltavy poblíž obce Dušníky. První z bunkrů svou čelní střílnou postřeloval koryto řeky a zároveň navazoval na dva bunkry na levém břehu. Palbou boční střílny částečně přehrazoval koryto řeky proti proudu a palebný vějíř
...
Mapa:
Situování objektu 28.09.1937 :
Otevřený terén, pole nebo louky |
Situování objektu v současnosti:
Otevřený terén, pole nebo louky
[Nezměněno]
Palebný plán:
←A1/26/A-160/Z
→60°
|
|
211m. |
235°
←A1/25/A-200/Z
→75°
|
|
145m. |
|
340°
A1/25a/Z2
|
|
 |
|
 |
|
|
Stoupání: 0.24° (0.47%) |
|
Stoupání: 1.03° (2.07%) |
|
 |
|
 |
|
 |
177nmn. |
Protitanková překážka |
176nmn. |
Protitanková překážka |
179nmn. |
Oboustranný objekt určený pro vedení bočních paleb vlevo i vpravo,
odolávající zásahům dělostřeleckých granátů ráže 150mm.
Jeho betonáž provedla 28.09.1937 v rámci stavebního úseku A1 - Velvary stavební firma Architekt Zdeněk Lakomý, Praha 12. Na jeho stavbu dohlížel velitel stavebního dozoru škpt. pěch. Ladislav Kotaška.
Měřená odolnost jeho betonu činila 428kg/cm2, což bylo
o 22kg/cm2 méně, než byla požadovaná krychelná pevnost v tlaku 450kg/cm2.
V období Červen - červenec 1939 byl bunkr odstřelen trhavinou.
V současnosti je stav: Pozůstatky nenalezeny, stanoviště je nezřetelné
© 2003 - 2023 Jan Vála - lahvic@seznam.cz