Pražská čára - Vnější opevnění Prahy z let 1936 - 38

Mapa Seznam linií Seznam linií Šipka

Pražská čára Pražská čára
Linie opevnění na trase Mělník, Nová Ves, Velvary, Slaný, Smečno, Kladno, Nižbor, Beroun, Zadní Třebaň, Mníšek pod Brdy a Slapy
Stavebních useků: 17
Objektů: LO: 855 TO: 5
Fotografií: 12603
GPS: 856

Liběchovská příčka Liběchovská příčka
Opevněná linie na trase Mělník, Liběchov, Tupadly, Dubá, Jestřebí, Mimoň, Stráž pod Ralskem, Žibřidice.
Stavebních useků: 9
Objektů: LO: 562 TO: 37
Fotografií: 9801
GPS: 596

Lužické hory Lužické hory
Opevnění na trase Srbská Kamenice, Všemily, Studený, Křížový Buk, Jedlová, Nová Huť, Mařenice, Petrovice, Horní sedlo, Jitravské sedlo.
Stavebních useků: 7
Objektů: 445
Fotografií: 13000
GPS: 405

Jizerské hory Jizerské hory
Linie opevnění na trase Kořenov, Polubný, Jizerka, Smědava, Jizerskohorské Bučiny, Bedřichovka, Andělská hora a kóta 790 Vápenný
Stavebních useků: 8
Objektů: LO: 582 TO: 30
Fotografií: 12312
GPS: 520

Krkonoše Krkonoše
Linie opevnění na trase Rýchory, Dolní Lysečiny, Obří Důl, Luční Hora, Špindlerův Mlýn, Kotel, Dvoračky a Čertův Vrch
Stavebních useků: 8
Objektů: 482
Fotografií: 5017
GPS: 347

Trutnovsko Trutnovsko
Linie opevnění na trase Hronov, Police nad Metují, Adršpach, Chvaleč, Zlatá Olešnice, Žacléř a Dolní Lysečiny
Stavebních useků: 9
Objektů: LO: 446 TO: 100
Fotografií: 13238
GPS: 532

Náchodsko Náchodsko
Linie opevnění na trase Komáří vrch, Deštné, Sedloňov, Skutina, Dobrošov, Běloves, Náchod, Hronov.
Stavebních useků: 12
Objektů: LO: 568 TO: 125
Fotografií: 14604
GPS: 589

Orlické hory Orlické hory
Linie opevnění na trase Komáří Vrch, Rokytnice, České Petrovice, Mladkov, Červená Voda, Králíky, Dolní Morava.
Stavebních useků: 10
Objektů: LO: 425 TO: 98
Fotografií: 14070
GPS: 521

Podkrušnohoří Podkrušnohoří
Opevněná linie na trase Hřensko, Děčín, Ústí nad Labem, Řehlovice, Rtyně nad Bílinou, Bílina, Most, Jirkov, Chomutov, Kadaň.
Stavebních useků: 12
Objektů: 443
Fotografií: 5764
GPS: 257

Ohře - Blšanka Ohře - Blšanka
Linie opevnění na trase Roudnice nad Labem, Libochovice, Louny, Postoloprty, Trnovany, Měcholupy, Blšany, Kryty a Ležky.
Stavebních useků: 10
Objektů: 635
Fotografií: 9145
GPS: 629

Plzeňská čáraNovinka Plzeňská čára
Opevněná linie na trase Lubenec, Rabštejn nad Střelou, Manětín, Ostrov u Bezdružic, Stříbro, Kladruby, Holýšov, Klatovy
Stavebních useků: 26
Objektů: 1092
Fotografií: 13840
GPS: 905

Šumava Šumava
Linie opevnění na trase Klatovy, Velhartice, Hartmanice, Kašperské Hory, Vimperk, Kubova Huť, Lenora, Volary a Prachatice
Stavebních useků: 10
Objektů: 578
Fotografií: 6456
GPS: 418

Jižní Čechy Jižní Čechy
Opevněná linie na trase Zlatá Koruna, Borovany, Chlum u Třeboně, Třeboň, Nová Bystřice a Staré město pod Landštejnem.
Stavebních useků: 18
Objektů: 966
Fotografií: 4779
GPS: 728

Vltavská linie Vltavská linie
Linie lehkého opevnění na trase Slapy, Kamýk nad Vltavou, Orlík, Zvíkov, Podolsko, Týn nad Vltavou, Purkarec, Poněšice, Lomnice nad Lužnicí a Stará Hlína
Stavebních useků: 11
Objektů: 582
Fotografií: 1668
GPS: 541

Jižní Morava Jižní Morava
Opevněná linie na trase Slavonice, Písečné, Vranov nad Dyjí, Hnanice, Chvalovice, Hevlín, Mikulov a Břeclav
Stavebních useků: 23
Objektů: LO: 1471 TO: 67
Fotografií: 15223
GPS: 1123

JeseníkyNovinka Jeseníky
Opevněná linie na trase Nové Heřminovy, Skrbovice, Vrbno pod Pradědem, Hrubý Jeseník a Staré Město pod Sněžníkem.
Stavebních useků: 12
Objektů: LO: 519 TO: 90
Fotografií: 7051
GPS: 501

OpavskoNovinka Opavsko
Linie opevnění na trase Háj ve Slezsku, Opava, Nové Heřminovy, Široká Niva, Karlovice a Vrbno pod Pradědem
Stavebních useků: 14
Objektů: LO: 486 TO: 108
Fotografií: 5331
GPS: 562

Ostravsko Ostravsko
Linie opevnění na trase Třinec, Těšín, Karviná, Bohumín a Darkovice
Stavebních useků: 7
Objektů: LO: 300 TO: 47
Fotografií: 2613
GPS: 293





I.sborI.armádní sbor - Čechy na jih a západ od Labe
Stavebních úseků: 87
Objektů: 4479
Fotografií: 47250
GPS: 3825

II.sborII.armádní sbor - severovýchodní Čechy
Stavebních úseků: 56
Objektů: 3392
Fotografií: 65005
GPS: 2913

III.sborIII. armádní sbor - jižní Morava
Stavebních úseků: 19
Objektů: 1294
Fotografií: 12739
GPS: 889

IV.sborIV. armádní sbor - severní Morava
Stavebních úseků: 37
Objektů: 1433
Fotografií: 13374
GPS: 1270

ZVV PrahaZemské vojenské velitelství v Praze
Stavebních úseků: 22
Objektů: 672
Fotografií: 8653
GPS: 601

ZVV BrnoZemské vojenské velitelství v Brně
Stavebních úseků: 6
Objektů: 181
Fotografií: 2098
GPS: 181

Všechny sbory Všechny sbory
Stavebních úseků: 227
Objektů: 11451
Fotografií: 149152
GPS: 9679



Lehké opevnění Lehké opevnění
Stavebních úseků: 227
Objektů: 11451
Fotografií: 149152
GPS: 9679

Těžké opevnění Těžké opevnění
Stavebních úseků: 13
Objektů: 713
Fotografií: 17839
GPS: 661

Dělostřelecké tvrze
Jiné objekty
Místa událostí



Nick: Heslo: Registrace Zapomenuté heslo
Úseky Pražské čáry: A1 A9 A2 A3 A4 A32 A5 B6 B7 B8 B29 111 112 116 118 IX.a IX.b
38/A-140 39/A-180 40/A-160 41/A-160 42/A-160 43/A-200

Mapy Mapy

Objekt lehkého opevnění vzor 37

A2/39/A-180

Lokace: Dolín, U Blahotic Poslední úprava údajů proběhla 18.2.2019  [Historie úprav]  

Změna popisu: Původní údaj: Neuvedený stav Změněný údaj: Zahlazen, žádné dochované p ... Datum: 23.12.2005 Přepsáno: 27.1.2016

Změna konfigurace: Původní údaj: Žádná nestandardní konfigurace Změněný údaj: Pouze jeden periskop Datum: 27.1.2016 Přepsáno: 15.4.2017

Změna popisu: Původní údaj: Zahlazen, drobné pozůstatky ... Změněný údaj: Zahlazen, žádné dochované p ... Datum: 15.4.2017 Přepsáno: 18.2.2019

Základní údaje objektu:
Půdorys objektu:
Půdorys
Linie:Pražská čára (I.sbor)
Stavební úsek:A2 - Slaný
Číslo objektu:39
Typ objektu:A-180(2x boční střílna, úhel 180°)
Odolnost objektu:Normální (Odolnost vůči ráži 105mm)
Sklon objektu:Rovný(0 - 9%)
Inundační šachta:Ne
Přístupová chodba:Ne
Datum betonáže:07.06.1937
Situování objektu:1. sled
Krychelná pevnost betonu:397 kg/cm²(Norma: 450 kg/cm²)
Stav objektu v září 1938:Postaven
Současný stav:Zničen
Kresba objektu z týlu:
Pohled z týlu
Popis objektu:
Kresby objektu:

Betonový bunkr se dvěma střeleckými místnostmi a ocelovými střílnami pro vedení bočních kulometných paleb, určený pro posádku sedmi mužů.

Popis současného stavu:

Zahlazen, žádné dochované pozůstatky

Pohled zprava Pohled z čela Pohled zleva

Zprava Z čela Zleva

GPS souřadnice objektu:
Lat N°Long E°M.n.m.PoznámkaVloženoVložil
50.2469814.11319309 Potvrzené umístěníPotvrzené umístění
Potvrzené umístění objektu v rámci přesnosti systému GPS
Odměřeno z map Cenia, výška dle Mapy.cz
27.1.2016Jan Vála
Stáhnout GPX   Mapy   Mapy
Fotografie:

Vyznačeno stanoviště objektu na pohledu od silnice Slaný - Dolín Stanoviště objektu na pohledu zprava Jeden z drobných betonových pozůstatků v okolí stanoviště Pohled ve směru palby pravé střílny Stanoviště objektu na pohledu z týlu, v pozadí Dolín Pohled ve směru palby levé střílny Jeden z drobných betonových pozůstatků v okolí stanoviště Stanoviště objektu na pohledu zleva

Autor fotografií je: Jan Vála (8)

Poznámky k objektu:
Drobné pozůstatky již zahlazeny výstavbou obchvatu.
Vložil: 18.2.2019 Jan Vála
Stanoviště objektu bude brzy zcela zahlazeno výstavbou silničního obchvatu města Slaného.
Vložil: 3.3.2017 Jan Vála
Patrně byl vybaven jen jedním periskopem
Vložil: 25.12.2005 Jan Vála
Časová osa:
Azimuty střílen:
Stavba objektu: 07.06.1937   (Ing. Dr. Ivan Fifka, Praha 7)
Zničen: Červen - červenec 1939
Stav 2019: Stanoviště zcela zahlazeno výstavbou silnice
Stav 2024: Zahlazen, žádné dochované pozůstatky
Info Technické údaje:
Čelní stěna   Strop     Boční stěna se střílnou Týlová stěna Základová deska Kamenná předloha Odolnost vůči rážím
80 cm 60 cm 60 cm 50 cm 30 cm 100 cm 10-10,5 cm
Výkop pro objekt Výkop pro předlohu Armatura Betonová směs Betonový podklad Kamenná předloha
33,23 m² 4,01 m² 4900 kg 43,66 m³ 21,03 m² 3,11 m³
Levá osa Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 270° Pravá střílna: 90° Autor: Jan Vála
Pravá osa Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 270° Pravá střílna: 90° Autor: Jan Vála
Kompas Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 270° Pravá střílna: 90° Autor: Jan Vála
typ Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 270° Pravá střílna: 90° Autor: Jan Vála

L.stř.: 270° P.stř.: 90°

Související:

Založit

Článek:
Bunkr typu B u silnice na Tuřany Stavební úsek A2 - Slaný
Léto roku 1936 se chýlilo ke svému závěru. Přes krásné počasí toho roku uprostřed kotliny české příliš pohody mezi obyvatelstvem nepanovalo. Napětí se sousedním Německem rostlo čím dál tím více. Československá armáda musela na zvýšené riziko ozbrojeného konfliktu se svým sousedem reagovat. Z nejvyšších míst d ...

Mapa:
Situování objektu 07.06.1937: Otevřený terén, pole nebo louky | Situování objektu v současnosti: Uprostřed zástavby [Změněno]
Palebný plán:
A2/41/A-160 70° 453m. 270° A2/39/A-180 90° 309m. 285° A9/37/A-160/Z
Vzdálenost objektu vlevo Vzdálenost objektu vpravo
Stoupání: 0.33° (0.66%) Klesání: -0.32° (-0.65%)
Objekt vlevo Protitanková překážka Aktuální objekt Protitanková překážka Objekt vpravo
312nmn. Protitanková překážka 309nmn. Protitanková překážka 307nmn.
Oboustranný objekt určený pro vedení bočních paleb vlevo i vpravo, odolávající zásahům dělostřeleckých granátů ráže 100mm. Jeho betonáž provedla 07.06.1937 v rámci stavebního úseku A2 - Slaný stavební firma Ing. Dr. Ivan Fifka, Praha 7. Na jeho stavbu dohlížel velitel stavebního dozoru npor. pěch. Rudolf Devera, od 16.8.1937 škpt. pěch. Martin Brumla. Měřená odolnost jeho betonu činila 397kg/cm2, což bylo o 53kg/cm2 méně, než byla požadovaná krychelná pevnost v tlaku 450kg/cm2. V období Červen - červenec 1939 byl bunkr odstřelen trhavinou.
V současnosti je stav: Zahlazen, žádné dochované pozůstatky
2003 - 2024 Jan Vála - lahvic@seznam.cz