Pražská čára - Vnější opevnění Prahy z let 1936 - 38

Mapa Liběchovská příčka Liběchovská příčka

Liběchovská příčkaLiběchovská příčka
Opevněná linie na trase Mělník, Liběchov, Tupadly, Dubá, Jestřebí, Mimoň, Stráž pod Ralskem, Žibřidice.
Úseků: 9
Objektů: 562
Fotografií: 7394
GPS: 351

Lužické horyLužické hory
Opevnění na trase Srbská Kamenice, Všemily, Studený, Křížový Buk, Jedlová, Nová Huť, Mařenice, Petrovice, Horní sedlo, Jitravské sedlo.
Úseků: 7
Objektů: 445
Fotografií: 11813
GPS: 400

Jizerské horyJizerské hory
Linie opevnění na trase Kořenov, Polubný, Jizerka, Smědava, Jizerskohorské Bučiny, Bedřichovka, Andělská hora a kóta 790 Vápenný
Úseků: 8
Objektů: 581
Fotografií: 9918
GPS: 409

KrkonošeKrkonoše
Linie opevnění na trase Rýchory, Dolní Lysečiny, Obří Důl, Luční Hora, Špindlerův Mlýn, Kotel, Dvoračky a Čertův Vrch
Úseků: 8
Objektů: 481
Fotografií: 3862
GPS: 144

TrutnovskoTrutnovsko
Linie opevnění na trase Hronov, Police nad Metují, Adršpach, Chvaleč, Zlatá Olešnice, Žacléř a Dolní Lysečiny
Úseků: 9
Objektů: 446
Fotografií: 9000
GPS: 434

NáchodskoNáchodsko
Linie lehkého opevnění na trase Komáří vrch, Deštné, Sedloňov, Skutina, Dobrošov, Běloves, Náchod, Hronov.
Úseků: 12
Objektů: 568
Fotografií: 9928
GPS: 414

Orlické horyOrlické hory
Linie lehkého opevnění na trase Komáří Vrch, Rokytnice, České Petrovice, Mladkov, Červená Voda, Králíky, Dolní Morava.
Úseků: 10
Objektů: 425
Fotografií: 4941
GPS: 341

PodkrušnohoříPodkrušnohoří
Opevněná linie na trase Hřensko, Děčín, Ústí nad Labem, Řehlovice, Rtyně nad Bílinou, Bílina, Most, Jirkov, Chomutov, Kadaň.
Úseků: 12
Objektů: 0
Fotografií: 0
GPS: 0

Ohře - BlšankaOhře - Blšanka
Linie opevnění na trase Roudnice nad Labem, Libochovice, Louny, Postoloprty, Trnovany, Měcholupy, Blšany, Kryty a Ležky.
Úseků: 10
Objektů: 0
Fotografií: 0
GPS: 0

Plzeňská čáraPlzeňská čára
Opevněná linie na trase Lubenec, Rabštejn nad Střelou, Manětín, Ostrov u Bezdružic, Stříbro, Kladruby, Holýšov, Klatovy
Úseků: 20
Objektů: 0
Fotografií: 0
GPS: 0

ŠumavaŠumava
Linie opevnění na trase Klatovy, Velhartice, Hartmanice, Kašperské Hory, Vimperk, Kubova Huť, Lenora, Volary a Prachatice
Úseků: 11
Objektů: 0
Fotografií: 0
GPS: 0

Jižní ČechyJižní Čechy
Opevněná linie na trase Zlatá Koruna, Borovany, Chlum u Třeboně, Třeboň, Nová Bystřice a Staré město pod Landštejnem.
Úseků: 18
Objektů: 0
Fotografií: 0
GPS: 0

Vltavská linieVltavská linie
Linie lehkého opevnění na trase Slapy, Kamýk nad Vltavou, Orlík, Zvíkov, Podolsko, Týn nad Vltavou, Purkarec, Poněšice, Lomnice nad Lužnicí a Stará Hlína
Úseků: 11
Objektů: 0
Fotografií: 0
GPS: 0

Jižní MoravaJižní Morava
Opevněná linie na trase Slavonice, Písečné, Vranov nad Dyjí, Hnanice, Chvalovice, Hevlín, Mikulov a Břeclav
Úseků: 0
Objektů: 0
Fotografií: 0
GPS: 0

JeseníkyJeseníky
Opevněná linie na trase Nové Heřminovy, Skrbovice, Vrbno pod Pradědem, Hrubý Jeseník a Staré Město pod Sněžníkem.
Úseků: 0
Objektů: 0
Fotografií: 0
GPS: 0

Opavsko
Ostravsko
Nick: Heslo: Registrace Zapomenuté heslo
A2/38/A-140/N A2/39/A-180 A2/40/A-160/N A2/41/A-160/N A2/42/A-160/N > >>>

A2/39/A-180

Seznam objektů A2 - Slaný
Bunkr, opevnění, řopík Dolín, U Blahotic Poslední úprava údajů proběhla 18.2.2019  [Historie úprav]  

Změna popisu: Původní údaj: Neuvedený stav Změněný údaj: Zahlazen, žádné dochované p ... Datum: 23.12.2005 Přepsáno: 27.1.2016

Změna konfigurace: Původní údaj: Žádná nestandardní konfigurace Změněný údaj: Pouze jeden periskop Datum: 27.1.2016 Přepsáno: 15.4.2017

Změna popisu: Původní údaj: Zahlazen, drobné pozůstatky ... Změněný údaj: Zahlazen, žádné dochované p ... Datum: 15.4.2017 Přepsáno: 18.2.2019

Půdorys objektu:
Stavební úsek:
A2 - Slaný(I.sbor)
Číslo objektu:
39
Info Typ objektu:
A-180(2x boční střílna, úhel 180°)
Odolnost objektu:
Normální (Odolnost vůči ráži 105mm)
InfoSklon objektu:
Rovný (0 - 9%)
Inundační šachta:
Ne
Přístupová chodba:
Ne
Datum betonáže:
7.6.1937
InfoSituování objektu:
1. sled
Krychelná pevnost betonu:
397 kg/cm²(Norma: 450 kg/cm²)
Stav objektu:
Postaven, zničen
Půdorys
Nákres objektu:
Popis objektu:
Nákres
Betonový bunkr s dvěma střeleckými místnostmi a ocelovými střílnami pro vedení boční kulometné palby, určený pro posádku sedmi mužů.

Současný stav:

Zahlazen, žádné dochované pozůstatky

Zcela zahlazen, ani nejmenší pozůstatky
(1/11/157)

NákresNákresNákres
GPS souřadnice objektu:
Lat N°Long E°M.n.m.PoznámkaVloženoVložil
50.2469814.11319309 Potvrzené umístěníPotvrzené umístění
Potvrzené umístění objektu v rámci přesnosti systému GPS
Odměřeno z map Cenia, výška dle Mapy.cz
27.1.2016Jan Vála
Stáhnout GPX   Mapa okolí   Mapy Google   Mapy.cz
 Historie souřadnic:
Fotografie:
Vyznačeno stanoviště objektu na pohledu od silnice Slaný - Dolín Stanoviště objektu na pohledu zprava Jeden z drobných betonových pozůstatků v okolí stanoviště Pohled ve směru palby pravé střílny Stanoviště objektu na pohledu z týlu, v pozadí Dolín Pohled ve směru palby levé střílny Jeden z drobných betonových pozůstatků v okolí stanoviště Stanoviště objektu na pohledu zleva
Poznámky k objektu:
Drobné pozůstatky již zahlazeny výstavbou obchvatu.
Vložil: 18.2.2019 Jan Vála
Stanoviště objektu bude brzy zcela zahlazeno výstavbou silničního obchvatu města Slaného.
Vložil: 3.3.2017 Jan Vála
Patrně byl vybaven jen jedním periskopem
Vložil: 25.12.2005 Jan Vála
Časová osa:
Azimuty střílen:
Stavba objektu: 7.6.1937   (Ing. Dr. Ivan Fifka, Praha 7)
Zničen: Červen - červenec 1939
Stav 2019: Stanoviště zcela zahlazeno výstavbou silnice
Stav 2019: Zahlazen, žádné dochované pozůstatky
Info Technické údaje:
Čelní stěna   Strop     Boční stěna se střílnou Týlová stěna Základová deska Kamenná předloha Odolnost vůči rážím
80 cm 60 cm 60 cm 50 cm 30 cm 100 cm 10-10,5 cm
Výkop pro objekt Výkop pro předlohu Armatura Betonová směs Betonový podklad Kamenná předloha
33,23 m² 4,01 m² 4900 kg 43,66 m³ 21,03 m² 3,11 m³
Levá osa Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 270° Pravá střílna: 90° Autor: Jan Vála
Pravá osa Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 270° Pravá střílna: 90° Autor: Jan Vála
Kompas Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 270° Pravá střílna: 90° Autor: Jan Vála
typ Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 270° Pravá střílna: 90° Autor: Jan Vála

L.stř.: 270° P.stř.: 90°

Související: Založit
Článek:
Bunkr typu B u silnice na Tuřany Stavební úsek A2 - Slaný
Léto roku 1936 se chýlilo ke svému závěru. Přes krásné počasí toho roku uprostřed kotliny české příliš pohody mezi obyvatelstvem nepanovalo. Napětí se sousedním Německem rostlo čím dál tím více. Československá armáda musela na zvýšené riziko ozbrojeného konfliktu se svým sousedem reagovat. Z nejvyšších míst d ...

Mapa:
Situování objektu 7.6.1937 : Otevřený terén, pole nebo louky | Situování objektu v současnosti: Uprostřed zástavby [Změněno]
Palebný plán:
A2/41/A-160 70° 453m. 270° A2/39/A-180 90° 309m. 285° A9/37/A-160/Z
Vzdálenost objektu vlevo Vzdálenost objektu vpravo
Stoupání: 0.33° (0.66%) Klesání: -0.32° (-0.65%)
Objekt vlevo Protitanková překážka Aktuální objekt Protitanková překážka Objekt vpravo
312nmn. Protitanková překážka 309nmn. Protitanková překážka 307nmn.
Oboustranný objekt určený pro vedení bočních paleb vlevo i vpravo, odolávající zásahům dělostřeleckých granátů ráže 100mm. Jeho betonáž provedla 7.6.1937 v rámci stavebního úseku A2 - Slaný stavební firma Ing. Dr. Ivan Fifka, Praha 7. Na jeho stavbu dohlížel velitel stavebního dozoru npor. pěch. Rudolf Devera, od 16.8.1937 škpt. pěch. Martin Brumla. Měřená odolnost jeho betonu činila 397kg/cm2, což bylo o 53kg/cm2 méně, než byla požadovaná krychelná pevnost v tlaku 450kg/cm2. V období Červen - červenec 1939 byl bunkr odstřelen trhavinou. V současnosti je stav: Zahlazen, žádné dochované pozůstatky
Karta objektu navštívena: 366x
 Tisk
© 2003 - 2019 Jan Vála - lahvic@seznam.cz