29. listopad - 10 výročí pro tento den Více
III.sborIII. armádní sbor - jižní Morava
Stavebních úseků: 19
Objektů: 1294
Fotografií: 12843
GPS: 891
IV.sborIV. armádní sbor - severní Morava
Stavebních úseků: 37
Objektů: 1433
Fotografií: 13374
GPS: 1270
ZVV BrnoZemské vojenské velitelství v Brně
Stavebních úseků: 6
Objektů: 181
Fotografií: 2098
GPS: 181
Všechny sbory
Všechny sbory
Stavebních úseků: 223
Objektů: 11450
Fotografií: 150091
GPS: 9991
Lehké opevnění
Lehké opevnění
Stavebních úseků: 223
Objektů: 11450
Fotografií: 150091
GPS: 9991
Těžké opevnění
Těžké opevnění
Stavebních úseků: 13
Objektů: 713
Fotografií: 18233
GPS: 661
Dělostřelecké tvrze
Jiné objekty
Místa událostí
Lehké opevnění | Těžké opevnění | Úseky opevnění | Jiné objekty | Celková statistika |
Stavební úseky lehkého opevnění:
Celkem bylo v Československu realizováno 223 stavebních úseků.
28 úseků bylo zadáno v roce 1936, 106 v roce 1937 a 89 v roce 1938.
Na jejich realizaci se podílelo 116 stavebních firem.
Vyúčtovaná částka za všechny úseky, u nichž známe cenu, činila 87 767 905,00 Kč,-
Za nejdražší úsek R2 - Ralsko stavební firma vyúčtovala částku 3 121 749,00 Kč,-
Částka za nejlevnější úsek H3a - Dvoračky činila 118 307,00 Kč,-
U 65 úseků vyúčtovanou částku známe! Což je 29.1% ze všech zadaných!
U 158 úseků dosud vyúčtovanou částku neznáme! Což je 70.9% ze všech zadaných!
Také neznáme zadávací částku u 166 úseků! Což je 74.4% ze všech zadaných!
Na stavbu dohlíželo 156 velitelů stavebního dozoru.
U 9 úseků velitele stavebního dozoru dosud neznáme!
Stavební úseky lehkého opevnění podle sborů:
ZVV Praha | 22 což je 9.9 % ze všech úseků. |
ZVV Brno | 6 což je 2.7 % ze všech úseků. |
I.sbor | 83 což je 37.2 % ze všech úseků. |
II.sbor | 56 což je 25.1 % ze všech úseků. |
III.sbor | 19 což je 8.5 % ze všech úseků. |
IV.sbor | 37 což je 16.6 % ze všech úseků. |
Stavební úseky lehkého opevnění podle linií:
Pražská čára | 17 což je 7.6 % ze všech úseků. |
Liběchovská příčka | 9 což je 4.0 % ze všech úseků. |
Lužické hory | 7 což je 3.1 % ze všech úseků. |
Jizerské hory | 8 což je 3.6 % ze všech úseků. |
Krkonoše | 8 což je 3.6 % ze všech úseků. |
Trutnovsko | 9 což je 4.0 % ze všech úseků. |
Náchodsko | 12 což je 5.4 % ze všech úseků. |
Orlické hory | 10 což je 4.5 % ze všech úseků. |
Podkrušnohoří | 12 což je 5.4 % ze všech úseků. |
Ohře - Blšanka | 10 což je 4.5 % ze všech úseků. |
Plzeňská čára | 26 což je 11.7 % ze všech úseků. |
Šumava | 10 což je 4.5 % ze všech úseků. |
Jižní Čechy | 14 což je 6.3 % ze všech úseků. |
Vltavská linie | 11 což je 4.9 % ze všech úseků. |
Jižní Morava | 23 což je 10.3 % ze všech úseků. |
Jeseníky | 12 což je 5.4 % ze všech úseků. |
Opavsko | 14 což je 6.3 % ze všech úseků. |
Ostravsko | 7 což je 3.1 % ze všech úseků. |
Stavební úseky těžkého opevnění:
Celkem bylo v Československu zadáno nebo plánováno 13 stavebních úseků a 70 stavebních podúseků.
1 podúsek byl zadán v roce 1935, 12 v roce 1936, 15 v roce 1937 a 18 v roce 1938
Nezadáno zůstalo 21 stavebních podúseků.
Datum zadání u 3 stavebních podúseků neznáme.
Na realizaci podúseků se podílelo nebo mělo podílet 25 stavebních firem.
Zadávací částka za všechny podúseky činila 620 218 392,00 Kč,-
Za nejdražší podúsek Šibenice (ŽSV IV. Opava) stavební firma požadovala částku 49 779 717,00 Kč,-
Za nejlevnější podúsek Vyškov (Cvičné objekty) stavební firma požadovala částku 208 497,00 Kč,-
Zadávací částku u 3 stavebních podúseků neznáme.
Stavební úseky těžkého opevnění podle linií:
Pražská čára | 1 což je 1.5 % ze všech úseků. |
Liběchovská příčka | 5 což je 7.5 % ze všech úseků. |
Lužické hory | 0 což je 0.0 % ze všech úseků. |
Jizerské hory | 6 což je 9.0 % ze všech úseků. |
Krkonoše | 0 což je 0.0 % ze všech úseků. |
Trutnovsko | 10 což je 14.9 % ze všech úseků. |
Náchodsko | 10 což je 14.9 % ze všech úseků. |
Orlické hory | 11 což je 16.4 % ze všech úseků. |
Podkrušnohoří | 0 což je 0.0 % ze všech úseků. |
Ohře - Blšanka | 0 což je 0.0 % ze všech úseků. |
Plzeňská čára | 0 což je 0.0 % ze všech úseků. |
Šumava | 0 což je 0.0 % ze všech úseků. |
Jižní Čechy | 0 což je 0.0 % ze všech úseků. |
Vltavská linie | 0 což je 0.0 % ze všech úseků. |
Jižní Morava | 4 což je 6.0 % ze všech úseků. |
Jeseníky | 8 což je 11.9 % ze všech úseků. |
Opavsko | 7 což je 10.4 % ze všech úseků. |
Ostravsko | 5 což je 7.5 % ze všech úseků. |
Celkem:
Celková známá zadávací částka za lehké i těžké opevnění činila 714 057 041,00 Kč,-
Na realizaci lehkého i těžkého opevnění se podílelo 141 stavebních firem.