Pražská čára - Vnější opevnění Prahy z let 1936 - 38
•Pražská čáraPražská čára
←
Linie opevnění na trase Mělník, Nová Ves, Velvary, Slaný, Smečno, Kladno, Nižbor, Beroun, Zadní Třebaň, Mníšek pod Brdy a Slapy
Stavebních useků: 17
Objektů: 855
Fotografií: 9631
GPS: 851
Liběchovská příčkaLiběchovská příčka
Opevněná linie na trase Mělník, Liběchov, Tupadly, Dubá, Jestřebí, Mimoň, Stráž pod Ralskem, Žibřidice.
Stavebních useků: 9
Objektů: 562
Fotografií: 7579
GPS: 395
Lužické horyLužické hory
Opevnění na trase Srbská Kamenice, Všemily, Studený, Křížový Buk, Jedlová, Nová Huť, Mařenice, Petrovice, Horní sedlo, Jitravské sedlo.
Stavebních useků: 7
Objektů: 445
Fotografií: 12130
GPS: 401
Jizerské horyJizerské hory
Linie opevnění na trase Kořenov, Polubný, Jizerka, Smědava, Jizerskohorské Bučiny, Bedřichovka, Andělská hora a kóta 790 Vápenný
Stavebních useků: 8
Objektů: 581
Fotografií: 9923
GPS: 470
KrkonošeKrkonoše
Linie opevnění na trase Rýchory, Dolní Lysečiny, Obří Důl, Luční Hora, Špindlerův Mlýn, Kotel, Dvoračky a Čertův Vrch
Stavebních useků: 8
Objektů: 481
Fotografií: 3875
GPS: 321
TrutnovskoTrutnovsko
Linie opevnění na trase Hronov, Police nad Metují, Adršpach, Chvaleč, Zlatá Olešnice, Žacléř a Dolní Lysečiny
Stavebních useků: 9
Objektů: 446
Fotografií: 10351
GPS: 434
NáchodskoNáchodsko
Linie opevnění na trase Komáří vrch, Deštné, Sedloňov, Skutina, Dobrošov, Běloves, Náchod, Hronov.
Stavebních useků: 12
Objektů: 568
Fotografií: 10230
GPS: 425
Orlické horyOrlické hory
Linie opevnění na trase Komáří Vrch, Rokytnice, České Petrovice, Mladkov, Červená Voda, Králíky, Dolní Morava.
Stavebních useků: 10
Objektů: 425
Fotografií: 6203
GPS: 359
PodkrušnohoříPodkrušnohoří
Opevněná linie na trase Hřensko, Děčín, Ústí nad Labem, Řehlovice, Rtyně nad Bílinou, Bílina, Most, Jirkov, Chomutov, Kadaň.
Stavebních useků: 12
Objektů: 443
Fotografií: 5188
GPS: 257
Ohře - BlšankaOhře - Blšanka
Linie opevnění na trase Roudnice nad Labem, Libochovice, Louny, Postoloprty, Trnovany, Měcholupy, Blšany, Kryty a Ležky.
Stavebních useků: 10
Objektů: 634
Fotografií: 3690
GPS: 583
Plzeňská čáraPlzeňská čára
Opevněná linie na trase Lubenec, Rabštejn nad Střelou, Manětín, Ostrov u Bezdružic, Stříbro, Kladruby, Holýšov, Klatovy
Stavebních useků: 26
Objektů: 1092
Fotografií: 1957
GPS: 814
ŠumavaŠumava
Linie opevnění na trase Klatovy, Velhartice, Hartmanice, Kašperské Hory, Vimperk, Kubova Huť, Lenora, Volary a Prachatice
Stavebních useků: 11
Objektů: 573
Fotografií: 925
GPS: 368
Jižní ČechyJižní Čechy
Opevněná linie na trase Zlatá Koruna, Borovany, Chlum u Třeboně, Třeboň, Nová Bystřice a Staré město pod Landštejnem.
Stavebních useků: 18
Objektů: 966
Fotografií: 1556
GPS: 650
Vltavská linieVltavská linie
Linie lehkého opevnění na trase Slapy, Kamýk nad Vltavou, Orlík, Zvíkov, Podolsko, Týn nad Vltavou, Purkarec, Poněšice, Lomnice nad Lužnicí a Stará Hlína
Stavebních useků: 11
Objektů: 582
Fotografií: 1353
GPS: 489
Jižní MoravaJižní Morava
Opevněná linie na trase Slavonice, Písečné, Vranov nad Dyjí, Hnanice, Chvalovice, Hevlín, Mikulov a Břeclav
Stavebních useků: 23
Objektů: 1471
Fotografií: 5367
GPS: 1065
JeseníkyJeseníky
Opevněná linie na trase Nové Heřminovy, Skrbovice, Vrbno pod Pradědem, Hrubý Jeseník a Staré Město pod Sněžníkem.
Stavebních useků: 12
Objektů: 519
Fotografií: 2940
GPS: 374
OpavskoOpavsko
Linie opevnění na trase Háj ve Slezsku, Opava, Nové Heřminovy, Široká Niva, Karlovice a Vrbno pod Pradědem
Stavebních useků: 14
Objektů: 486
Fotografií: 23
GPS: 473
OstravskoOstravsko
Linie opevnění na trase Třinec, Těšín, Karviná, Bohumín a Darkovice
Stavebních useků: 7
Objektů: 254
Fotografií: 0
GPS: 243
•I.sborI.armádní sbor - Čechy na jih a západ od Labe
←
Stavebních úseků: 88
Objektů: 4473
Fotografií: 18566
GPS: 3509
II.sborII.armádní sbor - severovýchodní Čechy
Stavebních úseků: 56
Objektů: 3390
Fotografií: 57684
GPS: 2607
III.sborIII. armádní sbor - jižní Morava
Stavebních úseků: 19
Objektů: 1294
Fotografií: 3751
GPS: 889
IV.sborIV. armádní sbor - severní Morava
Stavebních úseků: 37
Objektů: 1387
Fotografií: 4288
GPS: 1200
ZVV PrahaZemské vojenské velitelství v Praze
Stavebních úseků: 22
Objektů: 672
Fotografií: 7011
GPS: 601
ZVV BrnoZemské vojenské velitelství v Brně
Stavebních úseků: 6
Objektů: 181
Fotografií: 1616
GPS: 181
Všechny sbory
Všechny sbory
Stavebních úseků: 228
Objektů: 11397
Fotografií: 92968
GPS: 8987
•Lehké opevnění
Lehké opevnění
Stavebních úseků: 228
Objektů: 11397
Fotografií: 92968
GPS: 8987
Těžké opevnění
Jiné objekty
B8/47/A-180
Lokace:
Nová Ves pod Pleší, Malostranská, rybník
Poslední úprava údajů proběhla 24.2.2016
Půdorys objektu:
Stavební úsek:
B8 - Mníšek (I.sbor)

Typ objektu:
A-180(2x boční střílna, úhel 180°)
Odolnost objektu:
Normální (Odolnost vůči ráži 105mm)

Sklon objektu:
Rovný(0 - 9%)
Datum betonáže:
20.11.1937

Situování objektu:
1. sled
Krychelná pevnost betonu:
357 kg/cm²(Norma: 450 kg/cm²)
Stav objektu:
Postaven, zničen
Nákres objektu:
Popis objektu:
Betonový bunkr s dvěma střeleckými místnostmi a ocelovými střílnami pro vedení boční kulometné palby, určený pro posádku sedmi mužů.
Současný stav:
Stanoviště zahlazeno při stavbě hráze rybníka
Zahlazen, minimální drobné pozůstatky
(1/7/180)
GPS souřadnice objektu:
Lat N°Long E°M.n.m.PoznámkaVloženoVložil
Fotografie:
Poznámky k objektu:
Časová osa:
Azimuty střílen:
Stavba objektu: |
20.11.1937 (Architekt Ladislav Syrový, Praha 16) |
Zničen: |
Červen - červenec 1939 |
Stav 2022: |
Stanoviště zahlazeno při stavbě hráze rybníka |

Technické údaje:
Čelní stěna |
Strop |
Boční stěna se střílnou | Týlová stěna |
Základová deska |
Kamenná předloha |
Odolnost vůči rážím |
80 cm |
60 cm |
60 cm | 50 cm |
30 cm |
100 cm |
10-10,5 cm |
Výkop pro objekt |
Výkop pro předlohu |
Armatura |
Betonová směs |
Betonový podklad |
Kamenná předloha |
33,23 m² |
4,01 m² |
4900 kg |
43,66 m³ |
21,03 m² |
3,11 m³ |
Související:
Článek:
Stavební úsek B8 - Mníšek
Když na jaře roku 1937 stanuli vojenští plánovači na temeni brdských Hřebenů, shodli se na názoru, že bezprostřední nebezpečí průniku nepřátelských pěších vojsk skrze poměrně neschůdné svahy Brd nehrozí a případné lokální postupy hustým lesním porostem menších německých jednotek může být prozatím eliminováno
...
Mapa:
Situování objektu 20.11.1937 :
Křovinatý terén, mírně zvlněný |
Situování objektu v současnosti:
Okraj zástavby
[Změněno]
Palebný plán:
←B8/49/A-220
→310°
|
|
332m. |
120°
←B8/47/A-180
→300°
|
|
125m. |
|
115°
←B8/45/A-160/Z
→ |
|
 |
|
 |
|
|
Klesání: -1.36° (-2.71%) |
|
Stoupání: 3.60° (7.20%) |
|
 |
|
 |
|
 |
399nmn. |
Protitankový stupeň, koryto potoka |
408nmn. |
Protitankový stupeň, koryto potoka |
417nmn. |
Oboustranný objekt určený pro vedení bočních paleb vlevo i vpravo,
odolávající zásahům dělostřeleckých granátů ráže 100mm.
Jeho betonáž provedla 20.11.1937 v rámci stavebního úseku B8 - Mníšek stavební firma Architekt Ladislav Syrový, Praha 16. Na jeho stavbu dohlížel velitel stavebního dozoru škpt. pěch. Dominik Tůma.
Měřená odolnost jeho betonu činila 357kg/cm2, což bylo
o 93kg/cm2 méně, než byla požadovaná krychelná pevnost v tlaku 450kg/cm2.
V období Červen - červenec 1939 byl bunkr odstřelen trhavinou.
V současnosti je stav: Stanoviště zahlazeno při stavbě hráze rybníka
Karta objektu navštívena: 447x
© 2003 - 2022 Jan Vála - lahvic@seznam.cz