Pražská čára - Vnější opevnění Prahy z let 1936 - 38

Mapa Seznam linií Šipka

Pražská čáraPražská čára
Linie opevnění na trase Mělník, Nová Ves, Velvary, Slaný, Smečno, Kladno, Nižbor, Beroun, Zadní Třebaň, Mníšek pod Brdy a Slapy
Stavebních useků: 17
Objektů: 855
Fotografií: 9137
GPS: 852

Liběchovská příčkaLiběchovská příčka
Opevněná linie na trase Mělník, Liběchov, Tupadly, Dubá, Jestřebí, Mimoň, Stráž pod Ralskem, Žibřidice.
Stavebních useků: 9
Objektů: 562
Fotografií: 7402
GPS: 351

Lužické horyLužické hory
Opevnění na trase Srbská Kamenice, Všemily, Studený, Křížový Buk, Jedlová, Nová Huť, Mařenice, Petrovice, Horní sedlo, Jitravské sedlo.
Stavebních useků: 7
Objektů: 445
Fotografií: 11813
GPS: 400

Jizerské horyJizerské hory
Linie opevnění na trase Kořenov, Polubný, Jizerka, Smědava, Jizerskohorské Bučiny, Bedřichovka, Andělská hora a kóta 790 Vápenný
Stavebních useků: 8
Objektů: 581
Fotografií: 9918
GPS: 409

KrkonošeKrkonoše
Linie opevnění na trase Rýchory, Dolní Lysečiny, Obří Důl, Luční Hora, Špindlerův Mlýn, Kotel, Dvoračky a Čertův Vrch
Stavebních useků: 8
Objektů: 481
Fotografií: 3862
GPS: 144

TrutnovskoTrutnovsko
Linie opevnění na trase Hronov, Police nad Metují, Adršpach, Chvaleč, Zlatá Olešnice, Žacléř a Dolní Lysečiny
Stavebních useků: 9
Objektů: 446
Fotografií: 9000
GPS: 434

NáchodskoNáchodsko
Linie lehkého opevnění na trase Komáří vrch, Deštné, Sedloňov, Skutina, Dobrošov, Běloves, Náchod, Hronov.
Stavebních useků: 12
Objektů: 568
Fotografií: 10160
GPS: 414

Orlické horyOrlické hory
Linie lehkého opevnění na trase Komáří Vrch, Rokytnice, České Petrovice, Mladkov, Červená Voda, Králíky, Dolní Morava.
Stavebních useků: 10
Objektů: 425
Fotografií: 5407
GPS: 341

PodkrušnohoříPodkrušnohoří
Opevněná linie na trase Hřensko, Děčín, Ústí nad Labem, Řehlovice, Rtyně nad Bílinou, Bílina, Most, Jirkov, Chomutov, Kadaň.
Stavebních useků: 12
Objektů: 443
Fotografií: 64
GPS: 255

Ohře - BlšankaOhře - Blšanka
Linie opevnění na trase Roudnice nad Labem, Libochovice, Louny, Postoloprty, Trnovany, Měcholupy, Blšany, Kryty a Ležky.
Stavebních useků: 10
Objektů: 634
Fotografií: 0
GPS: 583

Plzeňská čáraPlzeňská čára
Opevněná linie na trase Lubenec, Rabštejn nad Střelou, Manětín, Ostrov u Bezdružic, Stříbro, Kladruby, Holýšov, Klatovy
Stavebních useků: 26
Objektů: 1092
Fotografií: 0
GPS: 814

ŠumavaŠumava
Linie opevnění na trase Klatovy, Velhartice, Hartmanice, Kašperské Hory, Vimperk, Kubova Huť, Lenora, Volary a Prachatice
Stavebních useků: 11
Objektů: 573
Fotografií: 424
GPS: 368

Jižní ČechyJižní Čechy
Opevněná linie na trase Zlatá Koruna, Borovany, Chlum u Třeboně, Třeboň, Nová Bystřice a Staré město pod Landštejnem.
Stavebních useků: 18
Objektů: 357
Fotografií: 275
GPS: 243

Vltavská linieVltavská linie
Linie lehkého opevnění na trase Slapy, Kamýk nad Vltavou, Orlík, Zvíkov, Podolsko, Týn nad Vltavou, Purkarec, Poněšice, Lomnice nad Lužnicí a Stará Hlína
Stavebních useků: 11
Objektů: 0
Fotografií: 0
GPS: 0

Jižní MoravaJižní Morava
Opevněná linie na trase Slavonice, Písečné, Vranov nad Dyjí, Hnanice, Chvalovice, Hevlín, Mikulov a Břeclav
Stavebních useků: 23
Objektů: 188
Fotografií: 0
GPS: 188

JeseníkyJeseníky
Opevněná linie na trase Nové Heřminovy, Skrbovice, Vrbno pod Pradědem, Hrubý Jeseník a Staré Město pod Sněžníkem.
Stavebních useků: 6
Objektů: 165
Fotografií: 0
GPS: 133

OpavskoOpavsko
Linie opevnění na trase Háj ve Slezsku, Opava, Nové Heřminovy, Široká Niva, Karlovice a Vrbno pod Pradědem
Stavebních useků: 0
Objektů: 0
Fotografií: 0
GPS: 0

OstravskoOstravsko
Linie opevnění na trase Třinec, Těšín, Karviná, Bohumín a Darkovice
Stavebních useků: 0
Objektů: 0
Fotografií: 0
GPS: 0

Nick: Heslo: Registrace Zapomenuté heslo
Úseky Pražské čáry: A1 A9 A2 A3 A4 A32 A5 B6 B7 B8 B29 111 112 116 118 IX.a IX.b
<<< < B6/28/A-160/Z B6/29/D1/N B6/30/A-160/Z B6/31/D1 B6/32/A-140/Z B6/33/A-160/Z B6/34/D2/N > >>>

B6/31/D1

Seznam objektů B6 - Beroun
Bunkr, opevnění, řopík Hýskov, Na Krétě, železnice Poslední úprava údajů proběhla 8.11.2019  [Historie úprav]  

Změna popisu: Původní údaj: Dochován, zabetonován nad ž ... Změněný údaj: Dochován, zabetonován nad ž ... Datum: 23.12.2005 Přepsáno: 2.2.2016

Půdorys objektu:
Stavební úsek:
B6 - Beroun (I.sbor)
Číslo objektu:
31
Info Typ objektu:
D1(1x boční střílna vpravo)
Odolnost objektu:
Normální (Odolnost vůči ráži 105mm)
InfoSklon objektu:
Rovný (Výškový rozdíl nepoužíván)
Inundační šachta:
Ne
Přístupová chodba:
Ne
Datum betonáže:
24.9.1937
InfoSituování objektu:
2. sled
Krychelná pevnost betonu:
476 kg/cm²(Norma: 450 kg/cm²)
Stav objektu:
Postaven, dochován
Půdorys
Nákres objektu:
Popis objektu:
Nákres
Betonový bunkr s jednou střeleckou místností a ocelovou střílnou pro vedení boční kulometné palby vpravo, určený pro posádku čtyř mužů.

Současný stav:

Dochován, zabetonován nad železniční tratí, zához

Dochovaný a zabetonovaný
(1/8/20)

NákresNákresNákres
GPS souřadnice objektu:
Lat N°Long E°M.n.m.PoznámkaVloženoVložil
49.9903914.06172233 Potvrzené umístěníPotvrzené umístění
Potvrzené umístění objektu v rámci přesnosti systému GPS
Garmin GPS MAP 60
5.2.2016Jan Vála
Stáhnout GPX   Mapa okolí   Mapy Google   Mapy.cz
 Historie souřadnic:
Fotografie:
Stav bunkru na jaře 2006 Spíme před bunkrem o velikonocích 2004. Střílna je již vyrubána Táboříme při vandru u bunkru v roce 1999 Sedíme na stropě bunkru při vandru v r.1996 Pohled ve směru výstřelu hlavní střílny Zabetonovaný vchod do objektu Pohled ze stropu na krycí ucho objektu Bunkr při pohledu z týlu Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal
Poznámky k objektu:
Do roku 2003 zabetonován, včetně hlavní střílny. Poté někdo beton ze střílny vyčistil. V roce 1996 bylo okolí zcela zarostlé náletovými dřevinami, v roce 1999 okolí prořezáno a do současnosti pravidelně prosekáváno neznámými nadšenci. V současné době vede přes stropnici objektu sjezdová cyklistická dráha od místních nadšenců.
Vložil: 5.2.2016 Jan Vála
Časová osa:
Azimut střílny:
Stavba objektu: 24.9.1937   (Ing. Josef Jelínek a synové, Beroun)
Stav 1939: Interiér vyplněn kamenem a zabetonován
Stav 2002: Zbaven zabetonování střílny
Stav 2020: Dochován, zabetonován nad železniční tratí, zához
Info Technické údaje:
Čelní stěna   Strop     Boční stěna se střílnou Boční stěna bez střílny Týlová stěna Základová deska Kamenná předloha Odolnost vůči rážím
80 cm 60 cm 60 cm 80 cm 50 cm 30 cm 100 cm 10-10,5 cm
Výkop pro objekt Výkop pro předlohu Armatura Betonová směs Betonový podklad Kamenná předloha
24,67 m² 5,55 m² 3700 kg 33,12 m³ 15,42 m² 3,90 m³
Pravá osa Azimut hlavní střílny
Pravá střílna: 250° Autor: Jan Vála
Kompas Azimut hlavní střílny
Pravá střílna: 250° Autor: Jan Vála
typ Azimut hlavní střílny
Pravá střílna: 250° Autor: Jan Vála

P.stř.: 250°

Související: Založit
Článek:
Bunkr č.42 v Berouně Stavební úsek B6 - Beroun
Prostor kolem města Berouna byl odpradávna jedním z nejvytíženějších při přesunech nepřátelských armád na našem území. V raném i pozdním středověku tudy proudily armády směrem do centra kotliny české, opačným směrem poté na Plzeňsko a do Bavorska. Odehrálo se zde i několik bitev, z nichž asi nejvýznamnější se ...

Odkaz:
Do Hýskova za opevněnímDo Hýskova za opevněním Do Hýskova za opevněním
Polovina devadesátých let minulého století byla pro nás doslova žní na skvělé vandry, jezdilo se skoro každý víkend. V červnu a červenci roku 1996 pracovní a vojenské povinnosti znemožňovaly větší výpravy Džardovi a Medelákovi, zbylo tedy na mě (Láva), Unkasovi a Grepovi držet nastolené tempo ....
Mapa:
Situování objektu 24.9.1937 : Nepřehledný terén, kopce, údolí | Situování objektu v současnosti: Nepřehledný terén, kopce, údolí [Nezměněno]
Palebný plán:
B6/31/D1 250°
Aktuální objekt
233nmn.
Jednostranný objekt určený pro vedení boční palby vpravo, odolávající zásahům dělostřeleckých granátů ráže 100mm. Jeho betonáž provedla 24.9.1937 v rámci stavebního úseku B6 - Beroun stavební firma Ing. Josef Jelínek a synové, Beroun. Na jeho stavbu dohlížel velitel stavebního dozoru kpt. pěch. Ferdinand Ticha. Měřená odolnost jeho betonu činila 476kg/cm2, což bylo o 26kg/cm2 více, než byla požadovaná krychelná pevnost v tlaku 450kg/cm2. V současnosti je stav: Dochován, zabetonován nad železniční tratí, zához
Karta objektu navštívena: 456x
 Tisk
© 2003 - 2020 Jan Vála - lahvic@seznam.cz